کد خبر: 414007
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۵:۰۸:۵۰
| |

بازار آنلاین «جشنواره فیلم کن» آغاز شد

بازار فیلم هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از امروز و به مدت 5 روز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بازار آنلاین «جشنواره فیلم کن» آغاز شد
کد خبر: 414007
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۵:۰۸:۵۰

اعتمادآنلاین| با وجود لغو برگزاری جشنواره فیلم کن 2020 به سبب بحران جهانی کرونا، دست‌اندرکاران این رویداد سینمایی در نهایت تصمیم گرفتند بازار جشنواره کن را که از مهم‌ترین بازارهای خرید، فروش و معرفی آثار سینمایی جهان است را از تاریخ 22 تا 26 ژوئن (2 تا 6 تیر) به صورت مجازی برگزار کنند و پلتفورم آنلاین "Cinando" میزبان بازار جشنواره کن است.

بازار آنلاین جشنواره کن (online Marché du Film) شامل غرفه‌های مجاری برای کمپانی‌های فیلمسازی است و این امکان را فراهم کرده تا این کمپانی‌ها آثار سینمایی و پروژه‌های در حال ساخت خود را به نمایش بگذارند و با خریداران بین‌المللی ارتباط برقرار کنند. همچنین غرفه‌هایی مجازی نیز برای صندوق‌های حمایت از آثار سینمایی و هیات‌های منطقه‌ای فیلم در نظر گرفته شده است.

امسال در بازار مجازی جشنواره کن 261 عامل عرضه و فروش فیلم (sales agent) دارای غرفه های مجازی بوده و حق نمایش آن لاین فیلم های خود را در بازار خواهند داشت که نسرین میرشب با شرکت دریم لب فیلمز و محمد اطبایی با مستقل های ایرانی تنها ایرانی های این بخش از بازارند.

در بخش موسسات هم 61 بنیاد و نهاد رسمی و دولتی و از جمله بنیاد سینمایی فارابی حضور دارند که در زیر مجموعه فارابی جشنواره جهانی فیلم فجر، مرکز گسترس سینمای مستند و تجربی، مجموعه هنر و تجربه و شرکت های ایریماژ، الی ایمیج و آی فیلم پرو ثبت نام شده اند. شماری دیگر پخش کننده های بین المللی سینمای ایران مانند علی قاسمی، علیرضا شاهرخی، مرجان علیزاده، گلریز احتیاطی و مهیار صادقی نیز به عنوان شرکت کننده در بازار فیلم مجازی کن حضور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها