کد خبر: 414498
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۷:۲۳
| |

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

ایران بنایی برای اجرای قطعنامه شورای حکام ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی هیچ الزامی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند، گفت: جمهوری اسلامی فعلا بنایی برای اجرای این قطعنامه ندارد.

ایران بنایی برای اجرای قطعنامه شورای حکام ندارد
کد خبر: 414498
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۷:۲۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی هیچ الزامی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند، گفت: جمهوری اسلامی فعلا بنایی برای اجرای این قطعنامه ندارد.

ابوالفضل عمویی در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ قطعنامه شورای حکام در این مرحله به لحاظ حقوقی الزامی را برای جمهوری اسلامی ایران به وجود نمی‌آورد. ما این قطعنامه را غیرحقوقی و بدون مبنا می‌دانیم که در آن درخواست دسترسی به دو سایت ایرانی داده شده است. به تبع آن اقدامی در جهت اجرای این قطعنامه صورت نمی‌گیرد و به جای آن ایران پاسخی خواهد داد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه قطعنامه شورای حکام الزام‌آور نیست، افزود: کشور ما در شرایطی نیست که بخواهد به خواسته شورای حکام تمکین کند. به همین دلیل فعلا بنایی برای اجرای آن نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این قطعنامه صرفا رفتار و حرکت سیاسی با هدف ایجاد فضا علیه جمهوری اسلامی است. آمریکا و صهیونیسم‌ها مدت‌ها بود برای تخریب رابطه ما با آژانس تلاش می‌کردند تا فضای سیاسی و رسانه‌ای علیه ایران ایجاد کنند. برای رسیدن به این هدف تلاش‌های بسیاری کردند. موضوعاتی را به آژانس داده که آن مبنای اطلاعات آژانس شد و بعد درخواست دسترسی دادند. پاسخ ایران این بود که اطلاعات مبتنی بر داده‌های سرویس‌های جاسوسی است و آن‌ها اجازه ندارند بر این مبنا درخواستی دهند. شورای حکام را فعال کردند و دبیرکل هم گزارشی ارائه کرد. براساس گزارش دبیرکل، شورای حکام بدون اجماع از ایران خواسته به درخواست دبیرکل پاسخ دهیم که این قطعنامه از نظر مبنایی غیرالزام‌آور بوده و ما کل آن را مخرب می‌دانیم و مبنایی برای توجه به آن نداریم.

عمویی در پایان با بیان اینکه اروپایی‌ها همراه با آمریکا و صهیونیسم‌ها شده‌اند، گفت: این رفتارها ادعای اروپایی‌ها مبنی بر تعهد بر برجام را زیر سوال برده و دچار چالش می‌کند. به تبع آن حتما رفتار ما انتقادی خواهد بود چون اروپایی‌ها در زمین بازی آمریکا رفتار می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها