کد خبر: 414698
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۱:۰۹:۳۷
| |

مدیرکل زندان‌های لرستان:

نرخ بازگشت مجدد زندانیان در لرستان بین 20 تا 22 درصد است

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: 80 درصد زندانیان استان فاقد سابقه کیفری هستند.

نرخ بازگشت مجدد زندانیان در لرستان بین 20 تا 22 درصد است
کد خبر: 414698
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۱:۰۹:۳۷

اعتمادآنلاین| عبدالمجید کشوری امروز پنجم تیرماه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: زندان و زندانبانی برای نگهداری مجرمین و اعمال قانونی حبس است.

وی با بیان اینکه مجازات مجرمین برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشگیری عمومی بوده و جامعه را از وجود افرادی که مخل نظم و جامعه هستند در امان نگه می‌دارد، افزود: آنچه نظام زندان بانی اسلامی را با سایر جوامع متمایز می‌کند بعد تربیتی و اصلاحی زندانیان در آن است.


کشوری با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل که زندان باید به دانشگاه تبدیل شود، ادامه داد: برای رسیدن امور اسلامی و تربیتی زندانیان و توانمندسازی آنان نیازمند همکاری نهادهای همکار نظیر آموزش‌وپرورش و آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان هستیم.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: تربیت و اصلاح در زندان به‌گونه‌ای است که الان حتی زندانیانی داریم که حافظ قرآن شدند و یا در حال تحصیل در مقاطع مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه توجه به آموزش‌های کلاسیک و تخصصی در زندان‌ها یکی از اولویت‌ها و سیاست‌گذاری ما در زندان‌هاست، بیان کرد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی به زندانیان در آیتم‌های مختلف به آنان داده می‌شود که این آموزش‌ها در قطع زنجیره جرم مؤثرند.

کشوری در خصوص بازگشت شرافتمندانه زندانیان به اجتماع و تکریم شرافت انسانی آنان نیز اضافه کرد: طبقه‌بندی زندانیان، صنعتی کردن آشپزخانه‌های زندانیان برای افزایش کیفیت غذا و ملاقات خصوصی آنان با خانواده از جمله‌ راه‌های تکریم شرافت انسانی زندانیان است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه نرخ بازگشت مجدد زندانیان در کشور بین 20 تا 25 درصد است که این نرخ در لرستان بین 20 تا 22 درصد است، افزود: 80 درصد زندانیان استان فاقد سابقه کیفری هستند.

وی بیان کرد: برای حمایت اقتصادی از خانواده زندانیان در لرستان هم‌اکنون بیش از 2000 نفر از خانواده‌های زندانیان تحت پوشش و حمایت چهار انجمن هستند.

عضو شورای قضایی لرستان با اشاره به کمک مؤمنانه سازمان زندان‌های کشور گفت: سازمان زندان‌های کشور 20 میلیارد تومان کمک مؤمنانه به خانواده زندانیان اهدا کرد که سهم لرستان 500 میلیون بوده که در قالب کارت هدیه به خانواده زندانیان پرداخت شد.

کشوری در ادامه با بیان اینکه 128 زندانی جرائم غیر عمد که بدهی مالی داشتند با همکاری کمیته صلح سازش از زندان رهایی بافتند، عنوان کرد: بدهی این زندانیان هشت میلیارد تومان بوده که با مساعدت کمیته سازش زندان استان با 1.2 میلیارد تومان رضایت شکات را جلب کردند.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: در حال حاضر 9 مرکز اصلاحی و تربیتی در استان داریم که چهار مرکز در بروجرد، دورود و الیگودرز و پنج مرکز در مرکز لرستان وجود دارد.

کشوری بیان کرد: طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و جنسیت در زندان‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با گسترش ویروس کرونا، یک مورد زندانی مبتلا به کووید 19 نداشتیم، افزود: به‌منظور جلوگیری از این بیماری تلاش کردیم زندانیانی که شرایط لازم را داشتند و 2000 نفر بودند به مرخصی فرستاده شوند.

عضو شورای قضایی لرستان اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، زندان‌ها تکلیف قانونی برای انتقال زندان‌ها به خارج شهرها را دارند و بر اساس این، زندان الیگودرز که 100 درصد فرسوده و در محدوده شهر وجود دارد طرح مطالعات آن انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کشوری با بیان اینکه همچنین طرح توسعه زندان دورود با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال انجام است، افزود: سرانه فضا برای هر نفر زندانی بر اساس استانداردهای جهانی 14.5 متر بوده که این رقم در کشور 12 مترمربع و این نورم در لرستان 10 مترمربع بوده که با احداث فضاهای مذکور به نورم کشوری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها