کد خبر: 414795
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۵:۳۷:۳۶
| |

اتحادیه اروپا نسبت به درگیری میان عربستان و یمن ابراز نگرانی کرد

اتحادیه اروپا بدون اشاره به ادامه بمباران های مناطق مسکونی یمن توسط بمب افکن های عربستان با محکوم کردن حملات موشکی و پهپادی انصارالله علیه عربستان خواستار برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی میان دو طرف شد.

اتحادیه اروپا نسبت به درگیری میان عربستان و یمن ابراز نگرانی کرد
کد خبر: 414795
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۵:۳۷:۳۶

اعتمادآنلاین| «پیتر استنو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای سرویس اقدام خارجی این اتحادیه منتشر شد، اعلام کرد، عربستان اوایل هفته جاری توسط چندین پهپاد و موشک‌های بالستیک مورد هدف قرار گرفت.

به رغم این که رزمندگان یمنی سازمان ساختمان های وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و یک پایگاه هوایی متجاوزان سعودی را هدف قرار دادند، اما استنو اعلام کرد: اتحادیه اروپا حملات کورکورانه علیه شهرهای مورد ادعای حوثی‌های یمن را محکوم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه غیرنظامیان در جریان درگیری‌ها میان دو طرف رنج کشیده و قربانی می‌شوند، نوشته است: تمام حملات علیه غیر نظامیان غیر قابل قبول است و آمار کودکان قربانی در جنگ یمن عمیقا نگران کننده است.

سخنگوی بورل تصریح کرده که اتحادیه اروپا حمله اخیر علیه عربستان را مغایر تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای میانجی‌گری در زمینه برقراری آتش‌بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی دانسته و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا ذیل توجهات سازمان ملل متحد وارد مذاکره شوند.

نیروهای مسلح یمن و رزمندگان انصار الله روز دوشنبه در چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد شده، ساختمان های وزارت اطلاعات و دفاع عربستان به همراه یک پایگاه نظامی آل سعود در شمال ریاض را با تعدادی از موشک بالستیک و پهپاد مورد حمله قرار گرفت.

در حالی که مقامات عربستان مدعی شدند که پدافند هوایی این کشور سه فروند موشک و هشت پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را رهگیری و منهدم کرده‌اند، برخی فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی با اشتراک فیلم‌هایی، از شنیده شدن صدای چندین انفجار شدید در شمال ریاض پایتخت عربستان خبر دادند.

گزارش‌ها حاکیست در جریان این حملات موشکی، خسارت‌های سنگینی به عربستان وارد شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها