کد خبر: 415075
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۴۳:۰۶
| |

سخنگوی سفارت چین در آمریکا:

چین با تصمیم آمریکا برای اعمال محدودیت ویزا مخالف است

چین مخالفت شدید خود را با تصویب طرح به اصطلاح «تحریم چین به بهانه نقض استقلال هنگ کنگ» توسط آمریکا که عمدتاً بر تحریم های اقتصادی از جمله مسکوت گذاشتن دارایی ها و محدودیت های صدور ویزا برای مقامات حزب کمونیست چین متمرکز است اعلام کرد.

چین با تصمیم آمریکا برای اعمال محدودیت ویزا مخالف است
کد خبر: 415075
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۴۳:۰۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده روز شنبه گفت که چین کاملاً با تصمیم ایالات متحده برای اعمال محدودیت ویزا برای مقامات چینی در مورد مسائل مربوط به هنگ کنگ مخالف است.

وی گفت: «قانون امنیت ملی هنگ کنگ» که آمریکا آن را دستاویز این تحریم ها قرار داده است باعث بهبود سیستم حقوقی هنگ کنگ و ثبات بیشتر در این منطقه می شود و به تحقق «یک کشور دو سیستم» و رونق و ثبات درازمدت هنگ کنگ کمک می کند.

این مقام چینی با اشاره به اینکه اساس قانونی دولت چین برای اداره هنگ کنگ قانون اساسی چین و قانون اساسی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ است نه اعلامیه مشترک چین و انگلیس، افزود: همزمان با حاکمیت چین بر هنگ کنگ در سال 1997، کلیه حقوق و تعهدات طرف انگلیس مطابق با اعلامیه مشترک از بین رفته است و این کشور حق هیچ گونه دخالتی در این منطقه را ندارد.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا از واشنگتن خواست که بلافاصله اشتباهات خود را اصلاح کند، تصمیم خود را پس بگیرد و از مداخله در امور داخلی چین خودداری کند.

او تاکید کرد که طرف چینی همچنان به اقدامات جدی برای حمایت از استقلال ملی، امنیت و منافع خود ادامه خواهد داد.

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح تحریم چین به بهانه نقض استقلال هنگ کنگ را تصویب کرد بر اساس این مصوبه، افراد و بانک‌هایی که به چین در اجرای قانون جدید امنیت ملی این کشور کمک کنند، تحریم می‌شوند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن در ارتباط با تحولات هنگ کنگ، صدور روادید برای مقام‌های حزب کمونیست چین را محدود می‌کند.

این محدودیت‌ها در حالی اعلام شده است که پارلمان چین قرار است قانون امنیتی جدید را در مورد هنک کنگ به اجرا در آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها