کد خبر: 415078
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۴۸:۴۳
| |

آیا انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تمام الکترونیک خواهد بود؟

یک عضو کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای انتخابات مزیت های زیادی دارد که البته در بحث امنیت آن باید دقت زیادی شود تا احراز هویتی که شکل می گیرد قابل تکرار نباشد.

آیا انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تمام الکترونیک خواهد بود؟
کد خبر: 415078
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۴۸:۴۳

اعتمادآنلاین| جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌های این کمیسیون را اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: باید قانونی تصویب و عملیاتی شود تا هر کسی نتواند در این انتخابات نام‌نویسی کند و این باعث به سخره گرفتن نظام شود.

جلال رشیدی کوچی افزود: یکی از مباحثی که در نخستین جلسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس درباره آن بحث شد،اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بود و افزون بر آن، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی و مجلس شورای اسلامی نیز دنبال می‌شود تا به سرانجام مطلوب دست یابیم.


نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت زمانی باید تا آبان‌ماه 99 قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کنیم.

امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

رشیدی کوچی در مورد بحث برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه تجربه نامزدی، بازرسی و نظارت انتخابات را داشته‌ام معتقدم هرچقدر انتخابات به سمتی حرکت کند که دخالت نیروی انسانی مستقیم در آن کمتر باشد خطا و ضریب خطای آن پایین تر می‌آید.


وی ادامه داد: الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای انتخابات مزیت های زیادی دارد که البته در بحث امنیت آن باید دقت زیادی شود تا احراز هویتی که شکل می گیرد قابل تکرار نباشد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بحث اصلاح قانون انتخابات یکی از زیرمجموعه هایی که به آن پرداخته خواهد شد تا نظر شورای نگهبان نیز جلب شود بحث انتخابات تمام الکترونیکی است.


عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش وزیر ارتباطات ضریب نفوس اینترنت در دورافتاده ترین روستاها نیز خوب است و این نوید را می دهد که زیرساختها در حال آماده شدن است و بایدبه سمت برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی حرکت کنیم.

شفافیت در قوای مقننه، مجریه و قضاییه اولویت مجلس


رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به مهمترین اولویت مجلس یازدهم بیان کرد: در دوران انتخابات به مردم قول دادیم بحث شفافیت در تمام جایگاه ها در قوای مقننه، مجریه و قضاییه را دنبال کنیم که در حال حاضر این طرح در مجلس کلید خورده است.


وی ادامه داد: طرح‌هایی در زمینه شفافیت، هم آرای نمایندگان و هم قانون حمایت مالی از افشاکنندگان فساد آماده شده و قاطبه نمایندگان نیز همراهی و طرح ها را امضا کردند که امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.


نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون شفافیت نیز در مجلس شکل گرفته و تا آنجایی که من فهمیدم و درک کردم نمایندگان به ویژه جوانان اهتمام ویژه ای به بحث شفافیت دارند.

کمیسیون ها و کارکردهای مجلس


رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به اولویت‌های کاری خود در مجلس یازدهم افزود: به رغم اینکه اسم بنده در لیست کمیسیون کشاورزی قرار داشت اما با توجه به اعمال امتیازبندی در آخرین لحظات یک جابجایی شکل گرفت و به عضویت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درآمدم.


وی ادامه داد: مباحث مرتبط با کشاورزی، صنعت و گردشگری را به عنوان سه اولویت مهم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان دنبال خواهم کرد.


این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به عضویت خود در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: آن چیزی که کار انجام می دهد فکر و تلاش و منطق نماینده است و اسم کمیسیون نیست، بسیاری از افراد در کمیسیون‌های مطرحی حضور داشتند اما در عمل نتوانستند خدمتی به مردم انجام دهند و بسیاری نیز در کمیسیون هایی که بعضا شاید اسم آن ها خیلی دهن پرکن نبوده حضور داشتند و توانستند خدمات شایسته و بایسته به مردم ارایه دهند.


رشیدی کوچی افزود: دغدغه اصلی مجلس یازدهم حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و برای تحقق این دغدغه تلاش می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها