کد خبر: 415195
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۲:۴۹:۳۷
| |

تولید سیستم جدید توسعه‌یافته توپ چرخ‌دار پدافند هوایی در کره جنوبی

آژانس تسلیحات کره جنوبی امروز اعلام کرد، این کشور قصد دارد سال آینده طی پروژه‌ای، سیستم جدید توسعه‌یافته توپ چرخ‌دار پدافند هوایی را به صورت انبوه تولید کند.

تولید سیستم جدید توسعه‌یافته توپ چرخ‌دار پدافند هوایی در کره جنوبی
کد خبر: 415195
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۲:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، رئیس برنامه تجهیزات دفاعی این کشور اعلام کرد، قراردادی به ارزش 250 میلیارد وون کره جنوبی (معادل 200 میلیون دلار آمریکا) با شرکت دفاعی "هانوا"، در زمینه سیستم نقلیه چرخی ضدهوایی 30 میلی‌متری به امضا رسانده است.

سیستم فوق می‌تواند جایگزینی برای سیستم دفاع هوایی "ولکان" باشد که مدت‌ها مورد استفاده ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی کره جنوبی بوده است.

سیستم نقلیه چرخی ضدهوایی 30 میلی‌متری، محدوده پرتاپ آتش 3 کیلومتری دارد که 1.6 کیلومتر، نسبت به محدوده پرتاپ ولکان بلندتر است. این سیستم برای عملکرد نیازمند 18 پرسنل- در مقابل 48 پرسنل برای عملیات ولکان- است.

این سیستم، مجهز به یک سیستم هدف‌گذاری الکترونوری است که توسط شرکت "سیستم‌های هانوا" ساخته شده؛ یکی از حدود 200 شرکت که اکثراً به کره جنوبی تعلق داشته و تیمی را برای برنامه توسعه تشکیل داده‌اند.

بنا بر اعلام رئیس برنامه تجهیزات دفاعی، انتظار می‌رود سیستم نقلیه چرخی ضدهوایی 30 میلی‌متری، به افزایش ظرفیت دفاع هوایی کم‌ارتفاع در برابر هواپیماها و پهپادها کمک کند.

یک مقام برنامه تجهیزات دفاعی در این باره اظهار کرد: این سیستم همچنین به تقویت صنعت دفاعی و اشتغال‌زایی در دوران سخت اقتصادی کمک خواهد کرد.

آژانس تسلیحات کره جنوبی همچنین با "ایندرا"، یک سازنده رادار مستقر در اسپانیا، قرارداد جداگانه‌ای به ارزش 70 میلیارد وون، برای خرید سیستم رادار نظارت فرودگاه- به منظور استفاده در پایگاه‌های هوایی- به امضا رسانده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها