کد خبر: 415264
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

اشرف بروجردی، عضو اسبق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

اصلاح‌طلبان به تشکیلات جدیدی احتیاج دارند

اشرف بروجردی گفت‌: اصلاح‌طلبان همیشه و در هر شرایطی آمادگی کنش سیاسی و انتخاباتی را دارند، اما این مهم زمانی تحقق‌پذیر است که آنها را به دلایل مختلف از حضور در عرصه محروم نکنند.

اصلاح‌طلبان به تشکیلات جدیدی احتیاج دارند
کد خبر: 415264
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاح‌طلبان با اعلام خبر کناره‌گیری محمدرضا عارف از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به استقبال شرایط جدید می‌روند. حالا اصلاح‌طلبان باید به فکر سازوکار جدید باشند تا بلکه بتوانند در صورت کسب مجوز از شورای نگهبان، به طور جدی وارد فضای انتخابات 1400 شوند. با این حال شرایط نشانگر این است که اصلاح‌طلبان در سال منتهی به انتخابات شرایط پیچیده و پر از مانعی را پیش روی خود می‌بینند.

اشرف بروجردی، عضو اسبق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این‌ باره اظهار داشت: استعفای آقای عارف و موسوی‌لاری نمی‌تواند نشانه‌ای از زوال شورای عالی باشد. در واقع شورای عالی سال پیش به منظور انجام مقدمات لازم برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم‌ جلسه‌هایی برگزار کرد که در نهایت با توجه به رفتار شورای نگهبان، قرار بر لیست ندادن گذاشته شد و فقط حزب کارگزاران و یکی 2 حزب دیگر لیست دادند،‌ اما اکثریت از تصمیم شورای عالی تبعیت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اما الان که کشور به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 می‌رود اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به روش و شیوه قبلی شورای عالی فعالیت کنند. در واقع راه‌اندازی یک تشکیلات جدید لازم است تا درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات بعدی به تصمیم برسند. البته این به معنی نفی شورای عالی اصلاحات نیست.

او توضیح داد: درباره واکنش به انتخابات 1400، برخلاف بحث و تحلیل‌هایی که این روزها رایج است، اصلاً این‌طور نیست که اصلاح‌طلبان تمایلی به حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نداشته باشند. مساله جریان اصلاحات در فضای انتخاباتی این است که آیا شورای نگهبان به کاندیدایشان مجوز کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد داد یا نه. طبیعی است که اگر باز هم قرار بر رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان باشد، امکان معرفی برای این طیف گسترده منتفی خواهد شد که در چنین حالتی‌ هم کسی نمی‌تواند جریان اصلاحات را به پشت کردن به انتخابات متهم کند.

اشرف بروجردی در پایان گفت: اصلاح‌طلبان همیشه و در هر شرایطی آمادگی کنش سیاسی و انتخاباتی را دارند، اما این مهم زمانی تحقق‌پذیر است که آنها را به دلایل مختلف از حضور در عرصه محروم نکنند.

چکیده گفت‌وگو با اشرف بروجردی

-اصلاح‌طلبان همیشه آمادگی کنش سیاسی و انتخاباتی را دارند

-این‌طور نیست که اصلاح‌طلبان تمایلی به حضور در انتخابات نداشته باشند

-اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به روش قبلی شورای عالی فعالیت کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها