کد خبر: 415478
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۴:۲۲:۱۵
| |

تعطیلی قدیمی ترین نیروگاه هسته ای فرانسه

قدیمی‌ترین نیروگاه برق هسته‌ای فرانسه قرار است روز سه شنبه هفته جاری بعد از چهار دهه فعالیت به کارش پایان دهد.

تعطیلی قدیمی ترین نیروگاه هسته ای فرانسه
کد خبر: 415478
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۴:۲۲:۱۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نیروگاه موسوم به نیروگاه فسنهایم سال 1977 افتتاح شد و تا کنون نیز سه سال بیشتر از عمر 40 ساله در نظر گرفته شده برایش کار کرده است. در پی حادثه رخ داده در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن در سال 2011، فعالان مخالف انرژی هسته‌ای این نیروگاه را هدف اعتراض قرار دادند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه به رغم وعده‌هایی که چند ماه بعد از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در خصوص تعطیل کردن نیروگاه فسنهایم - واقع در نزدیکی رود راین و مرز شرقی فرانسه با آلمان و سوئیس - داده بود اما این اتفاق رخ نداد و سرانجام در سال 2018 امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه چراغ سبز نهایی را برای تعطیل شدن این نیروگاه صادر کرد.

این نیروگاه که توسط شرکت دولتی EDF اداره می شود ماه فوریه شاهد قطع شدن یکی از دو راکتورش از شبکه بود.

قرار است که راکتور دوم این نیروگاه هم روز سه شنبه هفته جاری از شبکه جدا شود. با این حال چندین ماه طول می کشد تا راکتورها به اندازه کافی خنک شده تا بتوان سوخت استفاده شده را از آنها خارج ساخت.

پروسه تعطیل کردن این نیروگاه می بایست تا سال 2023 تکمیل شود و انتظار نمی رود که کل نیروگاه در سریعترین زمان تا قبل از 2040 کاملا برچیده شود.

با تعطیل شدن این نیروگاه حدود 150 خانواده در طی تابستان جاری این حوزه آلزاسی کوچک که 2500 نفر جمعیت دارد را ترک می‌کنند.

این روند تخلیه ساکنین آنجا ادامه یافته و به جایی میرسد که تنها 294 نفر که برای فرآیند تخلیه سوخت از این محل تا 2023 لازم هستند در آنجا باقی خواهند ماند و بعد از این فرآیند نیز تنها 60 تن برای برچیدن کامل نیروگاه حضور می یابند.

نیروگاه فسنهایم تا پایان سال 2017 بالغ بر 1000 کارمند و تامین کننده خدمات در این محل داشته است.

برای طول عمر نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه به لحاظ قانونی محدودیتی تعیین نشده اما شرکت EDF سقف عمر 40 ساله را برای تمامی راکتورهای نسل دومی که از تکنولوژی آب پرفشار استفاده می کنند در نظر گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها