کد خبر: 416154
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

واکنش مقامات ایرانی به نشست شورای امنیت چه بود؟

ظریف پس از سخنرانی در نشست ویدئویی شورای امنیت سازمان ملل در توییتی نوشت: «جامعه بین‌المللی به طور کلی، و به طور خاص شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصمیمی مهم روبرو است: آیا ما احترام به حاکمیت قانون را نگاه خواهیم داشت و یا این که به قانون جنگل بر می‌گردیم؟»

واکنش مقامات ایرانی به نشست شورای امنیت چه بود؟
کد خبر: 416154
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شب گذشته نشست نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل برای ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه 2231 برگزار شد. در این جلسه گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام بررسی شد.

پس از برگزاری این نشست مقام‌های سیاسی ایران در توییتر واکنش‌هایی به مباحث مطرح شده، نشان دادند.

محمدجواد ظریف پس از سخنرانی در نشست ویدئویی شورای امنیت سازمان ملل متحد در توییتی نوشت: «جامعه بین‌المللی به طور کلی، و به طور خاص شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصمیمی مهم روبرو است: آیا ما احترام به حاکمیت قانون را نگاه خواهیم داشت و یا این که به قانون جنگل بر می‌گردیم؟»

توییت ظریف

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز بار دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت خود را از برجام و قطع‌نامه 2231 اعلام کردند.

وی تاکید کرد: سخنان آنها اثبات کردکه آنها از اقدامات آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران به دلیل نقض قطع‌نامه 2231 حمایت نمی‌کنند.

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان مطلب خود آورده است: آمریکا باید پیش نویس قطع‌نامه غیرموجه خود را فوراً پس بگیرد؛ قبل از اینکه دوباره رد شود.

توییت تخت روانچی

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در توییتی نوشت: یکجانبه‌گرایی و دکترین خروج واشنگتن، پیش از آنکه معاهدات بین‌المللی را تضعیف کرده باشد، رهبری جهانی آمریکا را به چالش کشیده؛ جهان واقعیت غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را پذیرفته است.

توییت واعظی

سفیر ایران در لندن در حساب توییتری خود نوشت: «جلسه شورای امنیت سازمان ملل، با حمایت دائم از توافق هسته‌ای ایران و محکومیت سیاست‌های آمریکا، ثابت کننده اتحاد میان همه اعضا بجز آمریکا بود. آمریکا به حدی، حتی میان متحدانش، منزوی شد که پمپئو مجبور شد جلسه را خیلی زود ترک کند.»

توییت بعیدی نژاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها