کد خبر: 416204
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۳:۰۶:۰۵
| |

علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور:

برای ورود شرکت‌ها به بورس مشوق مالیاتی در نظر گرفته شده است

علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای برنامه های حمایتی دولت از بورس و براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، برای ورود شرکت های جدید واجد شرایط که در سال جاری وارد بورس می‌شوند، مشوق هایی در نظر گرفته شد.

برای ورود شرکت‌ها به بورس مشوق مالیاتی در نظر گرفته شده است
کد خبر: 416204
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۳:۰۶:۰۵

اعتمادآنلاین| محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: بر این اساس، به منظور تعمیق بازار سرمایه،‌ تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی، در مورد شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالی شفاف و پرداخت مالیات متعلقه ‌در‌ سال 99 وارد بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آنها در بورس، نسبت به حساب‌های سنوات گذشته اینگونه شرکت‌ها ورود پیدا نمی‌کند.

وی افزود: با عنایت به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، نحوه اخذ مالیات از این شرکت‌ها بدین شکل است که در ابتدا باید شفافیت‌های کامل در اقلام حساب‌های مندرج در صورت‌های مالی این شرکت‌ها که لازمه ورود سهام آن ها در بورس است، ایجاد شود تا بر مبنای آن بتوان مالیات متعلقه را تشخیص داد.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: لذا سازمان امور مالیاتی پس از پذیرفته شدن صورت‌های مالی این شرکت‌ها در بورس، نسبت به تشخیص مالیات آنها، همانند سایر شرکت های پذیرفته شده عمل خواهد کرد و پس از بررسی مستندات ابرازی، مالیات حقه آن سال و سال‌های بعد تشخیص داده می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: پس از تشخیص این مالیات، دیگر نیازی به کنکاش در حساب های سنوات گذشته نخواهد بود. بنابراین هیچ حقی از دولت تضییع نشده، عدالت مالیاتی نیز برقرار می شود و شرکت های پذیرفته شده در بورس نیز مالیات‌های متعقله را بر مبنای درآمدهای مکتسبه خود پرداخت می‌نمایند.

منبع: اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها