کد خبر: 416240
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۴:۵۲:۰۰
| |

کمیته اقدام سیاسی «43 جمهوری‌خواه برای بایدن»

صدها تن از مقاماتی که در دولت جورج بوش پسر، رئیس جمهور جمهوری‌خواه سابق آمریکا کار می‌کردند قرار است از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 2020 حمایت کنند؛ این گروه جدیدترین گروه تحت رهبری جمهوری‌خواهان است که به مخالفت با انتخاب مجدد رئیس جمهور کنونی کشور به پا خاسته است.

کمیته اقدام سیاسی «43 جمهوری‌خواه برای بایدن»
کد خبر: 416240
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۱۴:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، سه تن از سازمان‌دهندگان این گروه گفتند: این مقامات که شامل دبیران کابینه و دیگر مقامات ارشد در دولت جورج بوش پسر می‌شوند، یک کمیته اقدام سیاسی موسوم به "43 جمهوری‌خواه برای بایدن" تشکیل داده‌اند تا از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر 2020 حمایت کنند.

جورج بوش، چهل و سومین رئیس جمهوری آمریکا بود.

آن‌ها گفتند: کمیته اقدام سیاسی عالی روز چهارشنبه با راه‌اندازی یک وب‌سایت و صفحه فیس‌بوک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این کمیته قصد دارد تا فیلم‌هایی را که در آن جمهوری‌خواهان عالی‌رتبه بایدن را تحسین می‌کنند، منتشر کرده و اقداماتی را برای جمع‌آوری رای و ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات در رقابتی‌ترین ایالت‌ها برگزار کنند.

این گروه جدیدترین گروه در بین چندین سازمان جمهوری‌خواهی است که به مخالفت با انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به پا خاسته‌اند. این مساله همچنین نشانه دیگری از کاهش حمایت‌ها در بین حزب ترامپ از وی است که نحوه مدیریتش در بحران ویروس کرونا و اعتراضات سراسری نسبت به بی‌عدالتی نژادی و خشونت پلیس علیه آمریکایی‌های سیاه‌پوست به آن دامن زده است.

جنیفر میلیکین، یکی از سازمان‌دهندگان این گروه گفت: می‌دانیم که چه چیزی عادی و چه چیزی غیرعادی است و آنچه که شاهد هستیم کاملا غیرعادی است. ترامپ یک خطر محسوب می‌شود. گروه ما هنوز آماده معرفی تمامی اعضا و اهداکنندگان مالی‌اش نیست. این گروه باید تا ماه اکتبر فهرست اهداکنندگان مالی اولیه را به کمیسیون فدرال انتخابات ارائه کند.

میلیکین تاکید کرد: دفتر بوش از تشکیل این گروه بی‌اطلاع است اما جورج بوش جزو این گروه نیست و هنوز اشاره‌ای نکرده که اهداف این گروه را تایید می‌کند یا خیر.

فردی فورد، یکی از سخنگویان بوش گفت: جورج بوش بازنشسته شده و نمی‌خواهد در این انتخابات دخالتی داشته باشد.

اعضای این گروه گفتند: علی‌رغم اختلافات سیاسی با بایدن، صدها تن از مقامات سابق دولت بوش معتقدند که این نامزد دموکرات توانایی لازم برای رسیدگی به چالش‌های آمریکا را دارد.

قانون، اعضای این گروه را به عنوان یک کمیته اقدام سیاسی عالی از کار کردن یا ارتباط داشتن با کمپین بایدن منع کرده اما آن‌ها می‌توانند میزان نامحدودی کمک مالی برای کمپین بایدن جمع‌آوری و اهدا کنند و برای حمایت از این نامزد انتخابات تبلیغ کرده و تجمعاتی را برگزار کنند. این در حالی است که کمپین بایدن هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها