کد خبر: 416722
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۰۸:۵۱:۲۶
| |

ادوار فیلیپ:

کشور ما نیاز به یک دست قدرتمند و یک ذهن باز دارد

نخست وزیر مستعفی فرانسه خطاب به جانشین خود عنوان کرد، کشور وی نیاز به ذهنی باز و دستی قدرتمند دارد.

کشور ما نیاز به یک دست قدرتمند و یک ذهن باز دارد
کد خبر: 416722
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۰۸:۵۱:۲۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوار فیلیپ، نخست وزیر مستعفی فرانسه در مراسم تودیع و معارفه با حضور جانشینش ژان کاستکس در محل کاخ ماتینیون شهر پاریس عنوان کرد، آنچه که کشور وی نیاز دارد یک دست قدرتمند و یک ذهن باز است.

فیلیپ که از 2017 تاکنون به عنوان نخست وزیر فرانسه مشغول به کار بوده جمعه صبح از سمتش استعفا کرد. بعد از این استعفا، ژان کاستکس که قبلا شهردار شهر "پراد" در جنوب غرب فرانسه و همچنین مجری فرآیند برداشته شدن محدودیتهای مربوط به مقابله با کروناویروس در کشورش بوده، به عنوان نخست وزیر جدید تعیین شد.

فیلیپ در مراسم مذکور گفت، بسیار مفتخر است که پذیرای کاستکس در کاخ ماتینیون بوده و "مشعل را به او منتقل می‌کند".

وی افزود، پستی که دارد آن را واگذار می‌کند باعث "افتخار بزرگ و مسئولیتی سنگین" است.

فیلیپ خاطرنشان کرد: من با علم به فداکاری شما برای کشور ما و توان بالای ذهنی شما، تردیدی ندارم که تصمیم‌های خوبی خواهید گرفت. کشور ما نیاز به یک دست قدرتمند و یک ذهن باز دارد و من معتقدم شما از این ذهن باز و دست قدرتمند برخوردار هستید.

فیلیپ در پی نقشش در تلاشهای دولت برای مقابله با همه گیری کروناویروس شاهد یک جهش در محبوبیتش بود. روز یکشنبه او به عنوان شهردار شهر زادگاهش یعنی لوهاور انتخاب شد و انتظار می‌رود که در آنجا مسئولیتش را شروع کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از این نخست وزیر مستعفی به خاطر تلاش‌هایش تحسین کرد.

انتظار می‌رود که رئیس جمهور فرانسه در ماه‌ها و هفته‌های آینده تغییرات بیشتری را در پستهای دولتی اعمال کند. این روند در پی عملکرد ضعیف امانوئل ماکرون در انتخابات چند روز پیش شهرداری‌های فرانسه که در جریان آن حزب وی نتوانست در هیچ یک از شهرهای بزرگ پیروز شود، رخ می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها