کد خبر: 416952
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۸:۲۸:۰۰
| |

عراق بار دیگر خواهان توقف فوری عملیات ارتش ترکیه شد

دولت عراق در بیانیه‌ای درخصوص حملات ترکیه به شمال این کشور، بار دیگر خواهان توقف فوری این حملات شد.

عراق بار دیگر خواهان توقف فوری عملیات ارتش ترکیه شد
کد خبر: 416952
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۰۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از بغداد الیوم، احمد ملا طلال، سخنگوی نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: نیروهای ترکیه مدتی است که علیه خاک عراق حملات متعددی انجام می‌دهند. ما علاوه بر محکومیت این اقدامات را که به روابط مستحکم و درازمدت میان دو ملت دوست، ضربه می‌زند، خواستار توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه‌ای ضربه وارد می‌کند علاوه بر این تعرض به حاکمیت، جان و اموال و دارایی‌های شهروندان عراقی‌ است.

وی در ادامه افزود: دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض‌آمیز و شدیداللحن ارائه کرد که در آن نامه‌ها تاکید شده است، عراق برای دستیابی به حق و حقوق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین‌المللی عمل خواهد کرد.

طلال همچنین تصریح کرد: طرف ترکیه مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی‌ها است و این حملات نقض حاکمیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق و امنیت ملت آن به شمار می‌آید.

سخنگوی نخست وزیر عراق اظهار داشت: باید جامعه جهانی اقداماتی را با هدف تقویت ثبات منطقه و حمایت و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت ملت خود اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها