کد خبر: 417011
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اولین سخنرانی ظریف در مجلس یازدهم به تنش کشیده شد

ماجرا از بخش دوم سخنرانی ظریف آغاز شد. چند نفر از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار شدند  و تلاش کردند تا مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شوند.

اولین سخنرانی ظریف در مجلس یازدهم به تنش کشیده شد
کد خبر: 417011
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه امروز مهمان نمایندگان مجلس یازدهم و صحن علنی بود. وزیر امور خارجه برای اولین حضور خود در مجلس یازدهم دعوت شده بود تا گزارشی از وضعیت روابط خارجی و سیاست خارجی ایران به نمایندگان تازه‌وارد مجلس یازدهم ارائه دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اما همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود استقبال از ظریف گرم نبود. در اولین حضور وزیر امور خارجه که پیش از این هم گفته می‌شد نمایندگان یکدست اصولگرای پارلمان یازدهم با او سر سازگاری نخواهند داشت، با تشنج و تنش به پایان رسید.

ماجرا از بخش دوم سخنرانی ظریف آغاز شد. چند نفر از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار شدند و تلاش کردند تا مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شوند.

با بالا گرفتن سر و صدای نمایندگان محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت به نمایندگان تذکر داد که پس از پایان صحبت وزیر خارجه مهلت اخطار به نمایندگان داده می شود اما همچنان نمایندگان فریاد «دروغگو» «آقای ظریف بس است» و «دوست نداریم دروغ بشنویم» سر دادند.

وزیر امور خارجه نیز خطاب به نمایندگان اخطار داد که من اگر دروغ گفتم رهبر شنیدند و اگر صادقانه حرف زدم هم رهبر شنیدند، ایشان به من صادق گفتند اما شما به من دروغگو گفتید. ایشان به من شجاع گفتند اما شما به من ذلیل گفتید. اما بنده برای نمایندگان ملت ارزش و احترام قائلم.

پس از صحبت های چند دقیقه ای وزیر امور خارجه، عده ای از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو سر دادند و ظریف نیز اعلام کرد بنده از مهمان نوازی شما سپاسگزارم.

گفتنی است که در این بین برخی از نمایندگان مجلس هم درخواست استیضاح حسن روحانی، رئیس‌جمهوری را فریاد می‌زدند. این واکنش‌ها درحالیست که برخی از تمایندگان اخیرا سوال از رئیس‌جمهوری را هم کلید زده‌اند.

رئیس مجلس مجددا به نمایندگان اخطار داد تا روی صندلی‌های خود بنشینند و نظم جلسه را رعایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها