کد خبر: 417117
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۵:۳۷:۱۹
| |

مشاور وزیر امورخارجه:

شرایط کشور، اقتضای منازعات بی‌حاصل سیاسی را ندارد

علی نجفی‌خوشرودی درخصوص جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس که با حضور وزیر امورخارجه برگزار شد، گفت: مجلس حق نظارت دارد و می‌تواند از وزرا سوال یا آنها را استیضاح کند.

شرایط کشور، اقتضای منازعات بی‌حاصل سیاسی را ندارد
کد خبر: 417117
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ۱۵:۳۷:۱۹

اعتمادآنلاین| علی نجفی‌خوشرودی، مشاور وزیر امورخارجه با تاکید بر اینکه سیاست خارجی زمین بازی جناحی نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک سیاست خارجی دارد و القای دوگانگی و دوگانه‌سازی در مسائل سیاست خارجی حتما به نفع کشور نیست.

وی افزود: همیشه گفته‌ام که جایگاه مجلس فارغ از ترکیب سیاسی نمایندگانش، باید حفظ شود ولیکن برخی نمایندگان بهتر بود از دایره نزاکت و اخلاق خارج نمی‌شدند. توهین، بی‌احترامی، و به کار بردن الفاظ ناشایست، از سوی هیچ‌کس پذیرفتنی نیست.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست خارجی زمین بازی جناحی نیست. جمهوری اسلامی ایران یک سیاست خارجی دارد و القای دوگانگی و دوگانه‌سازی در مسائل سیاست خارجی حتما به نفع کشور نیست.

مشاور وزیر امورخارجه با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و هم‌افزایی نیازمندیم، گفت: حجم تهدیدات و فشارها به ویژه تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران کم نیست و مقابله با این مسائل و مشکلات، با توهین و بی‌حرمتی به قوه مجریه، شخص رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه، محقق نمی‌شود.

نجفی‌خوشرودی گفت: ای کاش نمایندگان محترم با استفاده از فرصت حضور وزیر امورخارجه، راهگشایی می‌کردند و راهکارهای عملی و مشخص در ارتباط با موضوعات مختلف سیاست خارجی را نشان می‌دادند. مثلا اینکه در رابطه با برجام و مسائل هسته‌ای کشور چه باید کرد؟ اینکه با وجود تحریم‌ها، چگونه بر رونق دیپلماسی اقتصادی بیفزاییم؟ اینکه توسعه روابط با همسایگان علاوه بر اقدامات و تحرکاتی که دستگاه دیپلماسی به عنوان تسهیل‌گر روابط اقتصادی خارجی انجام می‌دهد، چگونه امکان پذیر است و مسائل دیگر که بنظرم با شعار، جنجال و سروصدا نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همچنانکه آقای ظریف تصریح کرد، برخی القاب و عناوین نسبت به ایشان در شرایطی مطرح شد که رهبر معظم انقلاب نظرات دیگری داشتند. به هر حال نقدهای مشفقانه حتما بهتر و موثرتر شنیده می‌شود.


عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: شرایط کشور، اقتضای منازعات بی‌حاصل سیاسی را ندارد و مردم کارآمدی می‌خواهند.

مشاور وزیر امورخارجه با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، بدون تعاملات بین‌المللی محقق نمی‌شود، اظهار کرد: همچنانکه بر ظرفیت‌های ملی تأکید داریم، فرصت‌ها و ظرفیت‌های بین‌المللی را هم باید به خدمت توسعه کشور و رفاه مردم درآوریم.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در حالی برگزار شد که سخنان وی با واکنش منفی همراه تعابیر تند برخی نمایندگان مواجه شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها