کد خبر: 417512
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۲۵:۵۶
| |

اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس یازدهم کلید خورد

سخنگوی کمیسیون شوراها از اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این کمیسیون خبر داد.

اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس یازدهم کلید خورد
کد خبر: 417512
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۲۵:۵۶

اعتمادآنلاین| علی حدادی، درباره بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول اعضای کمیسیون شوراها اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود.


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به این‌که جلسات بررسی اصلاح قانون انتخابات در حال برگزاری است، ادامه داد: برای این‌که ما به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم، باید کار کارشناسی لازم را انجام دهیم که خوشبختانه اعضای کمیسیون شوراها افرادی کارشناس هستند و شناخت لازم را در این موضوع دارند که اگر این اصلاحات به صحن برسد، ان‌شاالله نتایجی خوبی خواهیم گرفت.


وی افزود: سعی‌مان این است که قبل از ورود به بحث برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر مواردی که باید اصلاح شود تا کسانی که قصد نامزدی و حضور در میدان انتخابات را دارند، باتوجه به محورها و اختیاراتی که دارند، ورود کنند.


نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تاکید کرد: امروز خلاء‌های بسیاری در بخش نظارت بر شوراهای شهر و روستا وجود دارد که با کار کارشناسی باید این خلاء‌ها را برطرف کرد.


وی ادامه داد: امروز مدیریت جامع شهری مشکلات زیادی دارد، شوراهای شهر و روستا باتوجه به اینکه در قانون اساسی وظایفی برایشان تعریف شده، اختیارات‌شان محدود است.


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شوراهای شهر و روستا وقتی می‌خواهند خدماتی داشته باشند به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌های میسر نمی‌شود. بنابراین اگر طرح مدیریت جامع شهری به صورت یک پارچه و با کارشناسی دقیق و صحیح به صحن بیاید و رأی بیاورد، مشکلات بسیاری را حل خواهد کرد.


وی تاکید کرد: اگر طرح مدیریت جامع شهری اجرایی شود، در موضوعات مختلف می‌تواند به کف جامعه خدمات بسیاری را ارائه کند.


حدادی درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک بیان کرد: برای این‌که بتوانیم انتخابات را در کشور به صورت الکترونیک برگزار کنیم، باید کارشناسی‌های لازم را در این موضوع به خوبی انجام دهیم.


وی ادامه داد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نرم‌افزار و سخت‌افزار خودش را می‌خواهد که این امر هم به وزارت کشور و شورای نگهبان ارتباط پیدا می‌کند، مجلس باید بررسی کند اگر موانعی در ارتباط با این کار وجود دارد، بردارد و یا اگر قانونی لازم است تصویب کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها