کد خبر: 418071
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۴:۴۰:۰۵
| |

سفیر آلمان در بغداد:

دولت آمریکا از فعالیت زیمنس در عراق راضی نبود

سفیر آلمان در بغداد گفت که آمریکا بر سر راه فعالیت شرکت زیمنس برای پایان دادن به بحران برق در عراق مانع ایجاد می کند.

دولت آمریکا از فعالیت زیمنس در عراق راضی نبود
کد خبر: 418071
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۴:۴۰:۰۵

اعتمادآنلاین| اوله دییل روز پنجشنبه در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی عراق تأکید کرد که دولت آمریکا از پروژه های بزرگی که این شرکت آلمانی در عراق به انجام رسانده است، راضی نیست.

وی یادآور شد که شرکت آلمانی زیمنس با دولت قبلی عراق نقشه راه و تفاهم نامه ای را برای پروژه های بزرگ برق و انرژی امضا کرده است.

سفیر آلمان در بغداد افزود: این پروژه ها شامل ساخت نیروگاه های برق با استفاده از گاز و همچنین اجرای یک سامانه انرژی کامل است.

دییل ادامه داد: شرکت زیمنس مرحله نخست اجرای طرح را تمام کرده و اکنون در آغاز مرحله دوم است که از مرحله نخست گسترده تر است.

وی با تأکید بر توانایی آلمان در پایان دادن به بحران برق در عراق اظهار کرد که دولت آمریکا از فعالیت زیمنس به عنوان رقیب شرکت جنرال الکتریک در عراق راضی نبود.

امضای قرارداد زیمنس و عراق در حالی صورت می گیرد که مسؤولان آمریکایی همواره از عراقی ها خواسته اند که در زمینه انرژی با شرکت های آمریکایی از جمله جنرال الکتریک قرارداد ببندند.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق اردیبهشت 98 از انجام توافق با شرکت زیمنس آلمان برای اجرای طرح های تولید و شبکه برق در کشورش به ارزش 14 میلیارد دلار خبر داده بود.

عبدالمهدی در سفر آلمان پس از دیدار و مذاکرات هیات های دو کشور در برلین گفت که چهار توافق نامه با شرکت زیمنس به ارزش 14 میلیارد دلار امضا شده است.

وی افزود: این توافقنامه ها برای اجرای طرح های بزرگ در زمینه برق به امضای مقامات دو کشور رسیده است.

عراق و شرکت زیمنس از سال ها پیش تصمیم به عقد قرارداد برای توسعه شبکه برق این کشور داشتند اما هر بار فشار و کارشکنی آمریکا که قصد تحمیل شرکت ژنرال الکتریک را داشت، مانع نهایی در اجرای آن ها می شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها