کد خبر: 418078
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۵:۰۷:۰۵
| |

نشست کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس 15 جولای برگزار می شود

نشست کمیته فنی کارشناسان اوپک پلاس برای روز 14 ماه جولای (24 تیر) و نشست کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس برای روز 15جولای (25 تیر ماه) برنامه ریزی شده است.

نشست کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس 15 جولای برگزار می شود
کد خبر: 418078
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۵:۰۷:۰۵

اعتمادآنلاین| جلسه قبلی کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس روز 29 خرداد ماه به صورت وبینار برگزار و در آن مساله رعایت سهمیه های تولید نفت کشورهای عضو و تاثیر آن بر وضع بازار جهانی نفت بررسی شد.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه پس از آن جلسه گفت: کشورهای عضو اوپک پلاس بر پایبندی کامل خود به توافق کاهش تولید نفت تاکید دارند.

نوواک در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه24 گفت: توافق بین المللی برای تثبیت بازار جهانی نفت به صورت کامل اجرا می شود و کشورهای شرکت کننده در این توافق برعزم خود برای اجرای 100 درصد تعهدات خود تاکید کردند.

وی یادآوری کرد: کشورهای اوپک پلاس در ماه می 87 درصد توافق برای کاهش تولید نفت را اجرا کردند و چند کشور نتوانستند حدود 1.3 میلیون بشکه کاهش تولید نفت را اجرا کنند.

به گفته نوواک همه کشورهای شرکت کننده در این جلسه متعهد شدند که به صورت 100 درصد به تعهدات خود عمل کرده و در طول چند ماه میزان تولید نفت که در ماه می کاهش نداده بودند را جبران کنند.

وی گفت که بهای نفت در بازار جهانی نشانگر موفقیت توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس است و از زمان کسب توافق، بهای نفت دو برابر افزایش یافته است. بهای نفت در بازار جهانی بطور واقعی وضعیت بازار را نشان می دهد.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در جهان تصمیم گرفتند با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در جهان به توافقی برای کاهش تولید برسند.

آنها سرانجام توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (12 اردیبهشت) 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از 10 کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال 2018 است، به میزان شش میلیون و 84 هزار بشکه در روز است.

این توافق بار دیگر هم مورد تایید قرار گرفت و قرار است تا پایان ماه جولای نیزادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها