کد خبر: 419031
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عربستان| خطرات افزایش تنش در یمن از دیدگاه مسکو چیست؟

به زعم مسکو، با توجه به ضعف بزرگی که در سامانه‌های پدافندی عربستان وجود دارد، افزایش درگیری منجر به افزایش حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها علیه عربستان خواهد شد.

عربستان| خطرات افزایش تنش در یمن از دیدگاه مسکو چیست؟
کد خبر: 419031
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عربستان تصمیم گرفته تا با شدت بیشتری به جنگ با نیروهای انصارالله در یمن ادامه دهد. رویکردی که بسیاری از تحلیل‌گران آن را برای عربستان خطرناک می‌دانند. در تازه‌ترین تحلیل‌ها رسانه‌های روس معتقدند تصمیم دولت عربستان در افزایش سطح درگیری با نیروهای انصارالله یمن دست آخر به زیان ریاض تمام خواهد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه روسی «ایزوستیا» در تحلیلی در این باره نوشت: با توجه به ضعف بزرگی که در سامانه‌های پدافندی عربستان وجود دارد، افزایش درگیری منجر به افزایش حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها علیه عربستان خواهد شد.

وادیسلاو شورگین کارشناس نظامی به این روزنامه روسی گفته است: «ما شاهد افزایش چشمگیر توانمندی تهاجمی حوثی‌ها هستیم. در گذشته هم این گروه از موشک‌های بالستیک پیشرفته به‌جای‌مانده در زرادخانه ارتش یمن استفاده کرد؛ این در حالی است که اکنون موشک‌هایی در داخل این کشور ساخته می‌شود، پس می‌توان گفت آنها امروز موشک‌هایی با برد هزار کیلومتر هم در اختیار دارند.»

این کارشناس اضافه می‌کند: «‌نیروهای [انصارالله] نشان داده‌اند که قادر به انجام حملات ترکیبی در سطح و کیفیت‌های مختلفی هستند و با دستیابی به هواپیماهای بدون سرنشین توانسته‌اند از این ابزار در هدایت موفقیت‌آمیز عملیات خود بهره ببرند.»

بوریس دولگوف کارشناس ارشد موسسه تحقیقات شرق آکادمی علوم روسیه نیز به ایزوستیا گفته است: «عربستان همچنان از مشخص کردن دقیق عاملان حمله اخیر به تاسیسات نفتی خود عاجز است، گرچه آنها حوثی‌ها را متهم می‌کنند، اما هیچ تایید رسمی‌ای در این باره وجود ندارد. بدیهی است که ادامه چنین حملاتی ثبات منطقه را بر هم خواهد زد.»

او در مورد دورنمای این جنگ هم توضیح می‌دهد: «بعید می‌دانم تنش بین 2 طرف منجر به جنگ بزرگی شود، اما گویا راه‌حلی هم برای این کشمکش پیچیده وجود ندارد زیرا عوامل مختلفی متاثر از طرف‌های خارجی بر آن تاثیرگذارند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها