کد خبر: 419359
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۰:۲۹:۵۷
| |

واکنش کوجر به انتقاد برخی نمایندگان  به ریاستش بر کمیسیون عمران:

سابقه‌ام از همه اعضای کمیسیون، بیشتر است/ قوه قضائیه با محتکرین زمین برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی از سرمایه‌گذاران زمین‌ها را احتکار می‌کنند باید قوه قضائیه با محتکران زمین برخورد کند.

سابقه‌ام از همه اعضای کمیسیون، بیشتر است/ قوه قضائیه با محتکرین زمین برخورد کند
کد خبر: 419359
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۰:۲۹:۵۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا رضایی کوچی»، رئیس کمیسیون عمران مجلس، در رابطه با انتقاد برخی نمایندگان به ریاستش بر کمیسیون عمران گفت: من یک دوره چهار ساله نایب رئیس کمیسیون عمران بودم و یک دوره چهار ساله هم، ریاست کمیسیون را برعهده داشتم. پنج سال شهردار بودم و دکترای مدیریت دارم، با چنین سوابقی به همه موضوعات کمیسیون آشنایی دارم و سابقه‌ام از همه اعضای کمیسیون، بیشتر است.

نماینده مردم جهرم بیان کرد: فکر می‌کنم چنین سابقه‌ای بتواند فردی را رئیس کمیسیون کند. اگر یک پزشک را از مطب می‌آوردند و رئیس کمیسیون می‌کردند، انتقاد وارد بود. کمیسیون عمران حوزه‌های گسترده ای دارد.

رضایی کوچی در خصوص راهکارهای کمیسیون عمران در زمینه مسکن گفت: باید فهم درستی از نیاز کشور به مسکن داشته باشیم. زمین، تسهیلات و مصالح سه فاکتور مهم در زمینه مسکن است. باید به سمت تولید زمین برویم؛ زمین‌های دستگاه‌های دولتی باید وارد چرخه تولید مسکن شود. برخی از سرمایه‌گذاران زمین‌ها را احتکار می‌کنند باید قوه قضائیه با محتکران زمین برخورد کند. باید به برخی از شهرها زمین‌هایی اضافه شود، با این سه مدل می‌توان قیمت زمین را کاهش داد.

او در خصوص تسهیلات گفت: 9 درصد کل اعتبارات بانک‌ها با بهره 18 درصد به موضوع مسکن تخصیص داده شده که این رقم، عدد پائینی است. پیشنهاد ما این است که بالای 20 درصد تسهیلات به حوزه مسکن برود و بهره آن زیر 10 درصد، شود. مصالح در کشور گران است و باید دولت با تولیدکنندگان مصالح به توافق برسد.


رئیس کمیسیون عمران گفت: مسکن مهر دارای نواقصی بود، جانمایی‌ها و عدم نظارت‌ها از جمله ایرادات مسکن مهر بود ولی اصل هدف‌گذاری کار درستی بود، باید همین مدل ادامه یابد.

او در خصوص ساخت خانه‌های بیست و پنج تا چهل متر گفت: شدیدا مخالف این امر هستیم زیرا با اصول شهرسازی، معماری و سبک زندگی ایرانی اسلامی تناسبی ندارد. واحد 25 متری محل زندگی نیست و برای مجردها است. بیان چنین موضوعاتی جوانان را به سمت تجردگرایی هدایت می‌کند و این بندترین طرح در حوزه مسکن است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها