کد خبر: 419455
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۴۵:۵۹
| |

اختلاف میان نتانیاهو و بنی گانتس شدت گرفته است

با ادامه شکست تل‌آویو در مبارزه با ویروس کرونا از یک سو و بالا گرفتن شدت تظاهرات علیه نتانیاهو از سوی دیگر، شدت تنش میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، شریک او در کابینه که در حال حاضر وزیر جنگ است، شدت یافته است.

اختلاف میان نتانیاهو و بنی گانتس شدت گرفته است
کد خبر: 419455
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۴۵:۵۹

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت العربی الجدید، شهر قدس اشغالی روز سه‌شنبه شاهد دو تظاهرات بود که شهرک‌نشین‌های معترض به سمت نیروهای پلیس سنگ و تخم مرغ پرتاب کرده و از نتانیاهو خواستند به دلیل لیست اتهامات مطرح شده علیه‌ او استعفا دهد.

هر دو تظاهرات با بازداشت 50 تن از معترضان توسط پلیس اسرائیل به پایان رسید. این معترضان با در دست داشتن پرچم‌های سیاه مقابل محل سکونت نتانیاهو تجمع کرده و در ادامه برخی خیابان‌های قدس را مسدود کردند.

رسانه‌های اسرائیل به نقل از منابعی عالی رتبه در حزب آبی-سفید به ریاست گانتس، نتانیاهو را متهم کردند مسؤولیت شکست کابینه در مبارزه با کرونا را نمی‌پذیرد و بر مدیریت فردی کارها پافشاری دارد و اجازه نمی‌دهد ارتش و وزارت جنگ مسؤولیت مقابله با کرونا به ویژه در رابطه با اجرای دستورالعمل‌های پیشگیری و تعطیلی شهرک‌هایی که ویروس در آنها شیوع یافته را بر عهده بگیرند.

در مقابل روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک منبع عالی رتبه در لیکود نوشت: نتانیاهو از گانتس و حزبش که عامدانه و به دلیل حساب و کتاب‌های گروهی و سیاسی طرح‌های مدنظر برای توقف شیوع کرونا و نجات افراد را ناکام گذاشتند، خشمگین است.

این منبع در ادامه گانتس و حزبش را به بی‌مسؤولیتی متهم کرد و گفت: این بی‌مسؤولیتی قطعا به تعطیلی کامل در "اسرائیل" منجر خواهد شد که خسارات اقتصادی سنگینی را به بار خواهد آورد.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: اظهارات اعضای کنست و یا دولت ائتلافی باید با توجه به شیوع کرونا بررسی شده باشند. چرا که دعوت به نافرمانی مدنی به اصول یهودیت و دموکراسی آسیب می‌زند، ما باید اصولی که رفاه خودمان و آسایش عموم مردم را در این لحظات بحرانی تضمین می‌کند، حفظ کنیم.

ریولین در ادامه خطاب به رهبران اپوزیسیون و ائتلاف گفت: لطفا درباره آنچه می‌گویید احتیاط کنید.

تنش موجود میان نتانیاهو و گانتس ناکامی دولت اشغالگر در مبارزه با موج دوم شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهد، همزمان خشم مردم نسبت به ادامه وخامت شرایط اقتصادی افزایش یافته و بیش از 850 هزار نفر بیکار مانده و در کنار آنها فعالیت‌های ده‌ها هزار تن از صاحبان مشاغل و فعالان تجاری در دوره شیوع کرونا متوقف شدند. حمایت‌های مالی تل‌آویو از آنها کافی نبودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها