کد خبر: 419934
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۳:۱۶
| |

حسن روحانی چگونه کاراته ایران را از کرونا نجات می‌دهد؟

حسن روحانی، درباره وضعیت این روزهای تیم ملی کاراته گفت: با مربی ژاپن صحبت می کردم، آن ها هم مثل ما وضعیتشان بلاتکلیف است و تمریناتشان به ناچار تعطیل شده است. او اعلام کرد جای مناسبی برای تمرین در یکی از کشورها پیدا کنیم تا کاراته کاهای ایران و ژاپن با هم تمرین مشترک داشته باشند.

حسن روحانی چگونه کاراته ایران را از کرونا نجات می‌دهد؟
کد خبر: 419934
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۳:۱۶

اعتمادآنلاین| حسن روحانی درباره آخرین وضعیت ملی پوشان کاراته ایران، اظهار کرد: با وجود چنین شرایطی منتظریم ببینیم تکلیف المپیک چه می شود. حرف و حدیث زیاد است و مشخص نیست المپیک در نهایت برگزار می شود یا خیر. در حال حاضر به ناچار تمامی اردوها و مسابقات چند ماهی است تعطیل شده و امیدوارم با بهبود اوضاع به شرایط طبیعی برسیم.

مربی تیم ملی کاراته افزود: با تک تک بچه ها هم من و هم آقای هروی در ارتباط هستیم و وضعیتشان را مرتب پیگیری می کنیم. در حال حاضر باید با همین وضعیت سر کرد و ورزشکاران با برگزاری تمرینات انفرادی آمادگی شان را در سطح قابل قبول نگه دارند. دو شب پیش با مربی ژاپن صحبت می کردم، آن ها هم مثل ما وضعیتشان بلاتکلیف است و تمریناتشان به ناچار تعطیل شده است. او اعلام کرد جای مناسبی برای تمرین در یکی از کشورها پیدا کنیم تا کاراته کاهای ایران و ژاپن با هم تمرین مشترک داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه سوچی روسیه تنها فضای مساعد برای برگزاری تمرینات است، گفت: اما ازدیاد نفرات در آنجا نیز با مخالفت روسیه مواجه می شود. شاید بتوان گفت فقط المپیکی ها آنجا تمرین می کنند. شرایط به شکلی است که نمی توان هیچ تصمیم خاصی گرفت و باید منتظر بمانیم.

وی افزود: با برادرم (سرمربی روسیه) نیز صحبت کردم تا اگر بشود تیم ملی را برای اردو به روسیه ببریم که این موضوع بستگی به شرایط میزبان و موافقت آن ها دارد. الان شرایط بدی داریم، فعلا اردوها تعطیل شده و باید ببینیم تکلیف المپیک چه می شود. همه چیز به تصمیم IOC بستگی دارد. به راحتی نمی توانند حکم به لغو المپیک بدهند چرا که هزینه های زیادی از سوی میزبان، فدراسیون های جهانی و یا کشورهای مختلف برای حضور در المپیک صورت گرفته اما از سوی دیگر نیز شیوع کرونا وضعیت را خطرناک کرده است.

روحانی افزود: احتمالا اولین مسابقه در مراکش است که بهمن یا اسفند برگزار می شود. اگر تا آن زمان شرایط عادی شود بلافاصله اردو را آغاز می کنیم و تمرینات را از سر می گیریم.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که با توجه به اولین حضور رشته کاراته در المپیک و احتمال تصمیم به لغو ادامه حضور این رشته در المپیک پاریس، گفت: بر روی کاراته هزینه زیادی در جهان شده و اینطور نیست که بخواهند راحت کاراته را از المپیک کنار بگذارند. قطعا اینطور نخواهد شد. فکر می کنم تا 20 روز دیگر تکلیف المپیک مشخص شود و باید ببینیم چه راهکاری برای آن اندیشیده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها