کد خبر: 420336
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۲:۱۰:۵۲
| |

5 لیگ و 5 داستان متفاوت

هرچند امریکای جنوبی مکانی است که خدای فوتبال خانه‌اش را در آنجا بنا کرده است، اما برای تجربه خالص فوتبال باشگاهی، باید راهی اروپا شویم.

5 لیگ و 5 داستان متفاوت
کد خبر: 420336
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۲:۱۰:۵۲

اعتمادآنلاین| هرچند امریکای جنوبی مکانی است که خدای فوتبال خانه‌اش را در آنجا بنا کرده است، اما برای تجربه خالص فوتبال باشگاهی، باید راهی اروپا شویم. جایی که بازیکنان فوتبال تلاش می‌کنند خودشان را به آنجا برسانند و تجربه بازی در کنار یا برابر ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال همچون مسی، رونالدو، دیبالا و نیمار را به دست بیاورند.

در این گزارش نگاهی می‌کنیم به لیگ های برتر اروپا، جایی که تیم‌های بزرگ فوتبال، با بازیکنان اسطوره‌ای خودشان تلاش می‌کنند تا تاریخی‌ترین جام‌های خودشان را به دست بیاورند. جامی که تا ابد در خاطر هواداران فوتبال جای خواهد گرفت و بدون شک به جام کرونایی معروف خواهد شد.

چه خبر از لیگ جزیره؟

اجازه بدهید از خانه فوتبال آغاز کنیم. جایی که فوتبال‌ زاده و به آرامی به کشورهای دیگر صادر شد؛ بریتانیا. لیگ جزیره، بعد از 30 سال، تاجش را به سرخ‌های مرسی ساید هدیه داد. لیورپول حالا آقای فوتبال انگلیس است و به همراه یورگن کلوپ آلمانی، خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنید قهرمان انگلیس شدند. آنها البته در آستانه خلق یک رکورد بزرگ بودند و اگر کمی شانس داشتند می‌توانستند رکورد شاگردان پپ گواردیولا را بشکنند و با بالاترین امتیاز قهرمان لیگ برتر شوند.

هرچند لیورپول، قهرمان لیگ جزیره شده است، اما امسال یک‌سال رویایی برای هواداران منچستر بود. آنها که بعد از رفتن رییس، روزگار خوبی را سپری نکردند، حالا با تعویض طلایی سر الکس، به دنبال هوایی تازه هستند. زمانی که اوله، هدایت منچستر را به عهده گرفت، سعی کرد تا ابتدا این تیم را به ساحل آرامش برساند. اتفاقی که رخ داد و بعد از آن بود که این مربی جوان به دنبال ساخت یک تفکر جدید در منچستر شد. تفکری که گویا جواب داده است و حالا شیاطین سرخ به خوبی راه و روش بردن در لیگ جزیره را یاد گرفته‌اند. حالا پوگبایی که روزی به دنبال جدایی از یونایتد و رفتن به رئال و بارسا و یوونتوس بود، قراردادش را تمدید کرده و می‌خواهد با سرخ‌های منچستر ماجراجویی کند.

منچستر هم مانند تهران، 2 تیم دارد به رنگ‌های سرخ و آبی؛ دربی آنها هم همانند دربی تهران تماشایی است البته با گل‌های بیشتر. در روزهایی که باد به پرچم سرخ منچستر می‌وزد، آبی‌های این شهر هم خوشحالند. آنها از یک پرونده حقوقی بزرگ با موفقیت خارج شدند و حالا می‌توانند دوباره خودشان را در لیگ قهرمانان اروپا ببینند. سیتی که با رای یوفا و به دلیل عدم رعایت فیرپلی مالی، از حضور در لیگ قهرمانان اروپا منع شده بودند، با رای دادگاه حکمیت ورزش بخشیده شدند و حالا می‌توانند به عنوان یکی از نماینده‌های لیگ جزیره، راهی چمپیونزلیگ شوند.

بوندس‌لیگا؛ همان همیشگی

در آلمان تنها یک تیم وجود دارد و آن هم بایرن مونیخ است. تیمی که هر سال قهرمانی در بوندس‌لیگا را تجربه می‌کند و تنها در شرایطی خاص است که تیمی دیگر می‌تواند قهرمانی در لیگ آلمان را تجربه کند. مونیخی‌ها امسال هم با قدرت توانستند قهرمان بوندس‌لیگا شوند و حالا خودشان را برای حضور در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کنند. بایرن، با خرید لروی سانه، قدمی بزرگ برای حضور در فصل بعد بوندس‌لیگا هم برداشته است.

هرچند بایرنی‌ها حال و روز خوبی دارند، اما دورتموندی‌ها روزگار سختی را پشت سر می‌گذارند. زنبورها به همراه بازیکنانی چون ارلینگ هالند، جیدون سانچو و اشرف حکیمی، امیدوار به کسب نتایج درخشان در این فصل از لیگ فوتبال آلمان بودند، اما ماجرا برخلاف انتظار آنها پیش رفت و نتوانستند عملکرد خوبی در بوندس‌لیگا داشته باشند.

لالیگا کهکشانی شد

زیدان آمد، رئال مادرید دوباره جام گرفت. زیزو که در اولین دوره حضورش در رئال مادرید توانست، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد، در دومین دوره حضورش در این تیم توانست بعد از سال‌ها رئال را قهرمان لالیگا کند. زیدان، همانقدر که بازیکنی خوشفکر بود، نشان داده مربی بزرگی است و توانایی زیادی در دنیای مربیگری دارد. پیروزی در الکلاسیکو و استفاده از فرصت‌ها برای کنار زدن بارسلونا نشان از هوش بالای زیدان دارد. عملکرد بازیکنانی چون تونی کروس، کریم بنزما و کورتوآ هم باعث شد تا قوهای سپید دوباره پادشاه اسپانیا شوند.

هرچند رئال عملکردی درخشان داشت اما بارسلونا روزگار خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. کیکه ستین که از ژانویه، هدایت آبی و اناری‌ها را به عهده گرفته، تاکنون نتوانسته تفکراتش را به بازیکنان این تیم انتقال دهد. ضمن اینکه تکیه بیش از حد بارسلونا به مسی، این تیم را دچار بحران کرده است.

مشکلات مدیریتی بارسلونا و تصمیم‌گیری‌های غلط مدیران این تیم باعث شده تا شایعه جدایی مسی از بارسلونا قوت بگیرد. حالا باید منتظر ماند و دید مسی، نو کمپ را ترک می‌کند یا اینکه نابغه فوتبال؛ در بارسلونا می‌ماند و این تیم را از این وضعیت نجات می‌دهد.

ایتالیا؛ یوونتوس در یک قدمی قهرمانی دوباره

ایتالیا، اولین کشور اروپایی بود که درگیر کرونا شد. همین اتفاق باعث شد تا مدیران فوتبال این کشور، خیلی زود سری A را تعطیل کنند و امیدوار به آینده باشند. با کاهش گسترش ویروس کرونا در این کشور و آغاز رقابت‌های فوتبال در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، لیگ فوتبال ایتالیا هم آغاز شد تا هواداران فوتبال ایتالیا، دوباره شاهد قهرمانی بانوی پیر باشند.

اما اوج‌گیری میلان و لاتزیو می‌تواند خبر خوبی برای هواداران این دو تیم فوتبال ایتالیا باشد.

فرانسه، کرونا همه را به خانه فرستاد

در روزهایی که فوتبال در سراسر اروپا و حتی جهان به دلیل کرونا تعطیل شده بود، مدیران فدراسیون فرانسه تصمیم گرفتند پاری‌سن‌ژرمن را به عنوان قهرمان لوشامپینو انتخاب و تکلیف فوتبال در این کشور را مشخص کردند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها