کد خبر: 421276
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۰۹:۱۸:۳۲
| |

پمپئو:

انتخابات بدون هرگونه مداخله خارجی برگزار می شود

وزیر خارجه آمریکا، سه کشور ایران، چین و روسیه را به تلاش برای مداخله در انتخابات آبان‌ماه ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد دولت فعلی بر مقابله با دخالت خارجی در انتخابات متمرکز است.

انتخابات بدون هرگونه مداخله خارجی برگزار می شود
کد خبر: 421276
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۰۹:۱۸:۳۲

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو روز چهارشنبه در گفت‌وگو با واشنگتن تایمز درباره ادعای دخالت کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا افزود اطمینان دارد که انتخابات ریاست جمهوری آینده بدون هرگونه مداخله خارجی کشورهایی چون چین ، روسیه یا ایران خواهد بود.

دولت آمریکا به خاطر آنچه که تلاش برای تاثیرگذاری بر رای دادن ، مختل کردن دستگاه‌های رای گیری از طریق حملات سایبری یا استفاده از اطلاعات درمورد نامزدهای ریاست جمهوری نامیده می‌شود، در شرایط هشدار است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: یک تهدید سایبری، تغییر رای، تلاش برای دخالت در روند رای گیری واقعی وجود دارد. من فکر می‌کنم ما نیز کارهای خوبی انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که در مورد کارزارهای دروغ‌پراکنی که ممکن است ظاهر شود، آماده هستیم و اینکه مردم آمریکا می‌توانند ببینند و بدانند که چه می گذرد.

وی در مورد اقدامات مقابله با آنچه دروغ‌پراکنی‌ها نامید، توضیح نداد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه در انتخابات 2016 آمریکا رخ داده است، ادامه داد: همه چیز وجود دارد اما مطمئنا کسانی هستند که سعی در انجام دوباره این کار خواهند کرد.

پمپئو اضافه کرد: ما در وسط این انتخابات هستیم. انتخابات مقدماتی در سراسر کشور در حال برگزاری است و تنها 100 روز دیگر تا انتخابات آبان ماه فاصله داریم. بازیگران بد از ایران و چین، بازیگران متخاصم غیر دولتی (احتمالا) می کوشند در فعالیت انتخاباتی دخالت کنند.

وی با بیان اینکه دولت ترامپ تمام آژانس‌های خود را بر مراقبت از مداخله احتمالی خارجی در انتخابات متمرکز کرده است، اظهار کرد: این تلاش‌ها توسط وزارت امنیت داخلی و اف بی آی به همراه دیگر آژانس‌هایی انجام می‌شود که "دارای قابلیت‌های سایبری و ضد قابلیت‌های سایبری هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها