کد خبر: 421404
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۵:۲۶:۱۲
| |

درخواست یک نماینده مجلس برای محاکمه آخوندی

نماینده مردم نجف آباد در مجلس، گفت: آقای آخوندی باید پشت محکمه دادگاه پاسخ بدهد که چرا در 6 سال وزارتش هیچ خانه ای نساخته است.

درخواست یک نماینده مجلس برای محاکمه آخوندی
کد خبر: 421404
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۵:۲۶:۱۲

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه "اعتراف می‌کنم دولت در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی است، اظهار داشت: خانه نساختن دولت و نداشتن برنامه در این حوزه باعث به وجود آوردن مشکل و فشار آمدن به مردم و مستجران شده است.

وی در همین راستا افزود:ما در این زمینه انتقاد اساسی و شدید به دولت داریم ؛چراکه در این مدت خانه ای نساخته است و طبق گفته رئیس قوه قضائیه که ترک فعل برای مسئولین باید مجازات داشته باشد؛ آقای آخوندی هم باید پشت محکمه دادگاه پاسخ بدهد؛ در این 6 سال وزارت چرا هیچ خانه ای نساخته است و الان تمام مشکلات باید بر روی دوش نظام،مردم و مستاجران باشد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با تاکید بر اینکه یکی از راه حل ها برای جبران کوتاهی دولت در این زمینه، اخذ مالیات از خانه‌های خالی است که می توان در کوتاهترین زمان و برای کاهش فشار مالی بر مستاجران اجرایی کرد، اظهار داشت: در همه دنیا بر خانه‌های خالی مالیات سنگین می بندند و این باعث می شود که خانه ها وارد بازار تقاضا شوند و مستاجران انتخاب بیشتری داشته باشند و در کوتاه مدت هم تنها راهی که به توان تعداد زیادی مسکن وارد کرد و مستاجران هم هزینه‌ های بالایی را پرداخت نکنند و قیمت ها کاهش پیدا کند ؛ فعلا مالیات از خانه‌های خالی است و این موضوع کمک به مردم می‌کند.

ابوترابی بیان داشت: در حال حاضر و طبق سرشماری 1395 نفوس و مسکن کل کشور 2 میلیون و ششصد هزار خانه خالی در کشور وجود دارد و این یک نوع احتکار است که لازم است با ورود دستگاه های مربوطه این خانه های خالی به بازار اجاره و خرید و فروش وارد شوند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها