کد خبر: 422259
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۰:۴۰:۵۹
| |

نماینده مجلس:

طرح دو فوریتی حمایت از خبرنگاران ارایه می‌شود

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی در مجلس ارایه می‌شود.

طرح دو فوریتی حمایت از خبرنگاران ارایه می‌شود
کد خبر: 422259
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۱۰:۴۰:۵۹

اعتمادآنلاین| سیدعلی موسوی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، خبرنگاران را چشم و گوش جامعه و آحاد ملت دانست و با تاکید بر حمایت همه جانبه از این قشر توسط مجلس شورای اسلامی، از تدارک برای ارایه طرح دوفوریتی جامع حمایت معیشتی از خبرنگاران خبر داد.

وی یادآوری کرد: برای به نتیجه رسیدن این طرح به شدت نیازمند پشتیبانی و حمایت رسانه ای در سطح کشور هستیم.

موسوی با اشاره به مشکلات عدیده جامعه رسانه ای کشور در شرایط کرونایی و تهدیدات وسیع اقتصادی این صنف، افزود: از آنجائیکه رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری زحمت کشان فضای فرهنگی کشور بوده و تلاش آنها در این حوزه مهم غیر قابل چشم پوشی است، باید بر اساس همین کارکرد نیز مورد حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی قرار بگیرند.

وی درباره جزئیات طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از خبرنگاران، اظهار داشت: در این طرح مسایلی همچون بیمه خبرنگاری، سخت و زیان آور بودن این شغل، حقوق و مزایای شغل خبرنگاری بر طبق ساعات کاری آن، حمایت از اعضای خانواده خبرنگاران و ارایه تعریفی جامع و کامل از شغل خبرنگاری دیده شده است.

موسوی ابراز امیدواری کرد با حمایت جامعه رسانه ای کشور طرح مزبور تا پیش از روز خبرنگار، مصادف با 17 مرداد و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جان بر کف ایرنا، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش تاثیرگذار خبرگزاری جمهوری اسلامی در سیر تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و منطقه، گفت: اخبار و گزارش های این خبرگزاری رسمی برای آحاد مردم قابل اطمینان و موثق است.

وی اظهار داشت: حوزه های فعالیت بسیار وسیع و گسترده خبرگزاری جمهوری اسلامی و پوشش دقیق و مرتب تحولات در سراسر کشور باعث شده است هر کدام از اخبار و گزارشات منتشر شده در این مجموعه تاثیرگذار بوده و موجب ایجاد تحولات مثبت در جامعه شود.

موسوی، از خبرنگاران به عنوان معلمان جامعه نام برد که با قلم فرسایی خود در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می توانند منشاء تحولات بزرگ در جامعه شوند که آثار مثبت آن مجموعه های کلی کشور را در بر می گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها