کد خبر: 422836
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۰۷:۴۵:۰۰
| |

رزنده مربی بعدی تیم ملی والیبال می‌شود؟

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال گفت: خیلی خوش بین نیستم مربیانی مثل آلکنو و رزنده پیشنهاد ایران را قبول کنند.هرچند اگر موافقت کنند که عالی می شود. چرا که والیبال ایران را متحول می کنند ، به وِیژه رزنده .

رزنده مربی بعدی تیم ملی والیبال می‌شود؟
کد خبر: 422836
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۰۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک ماه مانده به رونمایی از سرمربی تیم ملی والیبال ،حالا حرف از مذاکره فدراسیون با آلنوی روسی و رزنده برزیلی است. آلکنو که جواب منفی به ایرانی ها داده ،اما هنوز معلوم نیست رزنده چه جوابی می دهد. محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با اینکه شوک حضورمربیان تاپ دنیا را نیاز تیم می داند اما خیلی امیدوار نیست.

به نظر شما بعداز جواب رد آلکنو به فدراسیون ،ممکن است رزنده به ایران بیاید؟


-نمی دانم . من خیلی خوش بین نیستم مربیانی مثل آلکنو و رزنده پیشنهاد ایران را قبول کنند.هرچند اگر موافقت کنند که عالی می شود. چرا که والیبال ایران را متحول می کنند ، به وِیژه رزنده . اما بعدی می دانم به ایران بیایند. چرا که هم باشگاه دارند و هم بیزنس می کنند. البته باید دید برای رزنده ای که نقره 2012 و طلای 2016 را دارد ،المپیک توکیو آن قدر جذابیت دارد که روی نیمکت ایران بنشیند یا نه؟

تاکید شما روی رزنده ، به تفاوت والیبال ایران و روسیه برمی گردد یا تاثیر گذاری رزنده روی تیم ملی؟


-به نظرم حضور مربی بزرگ هم سطح رزنده مثل ولاسکو که مقطعی تغییراتی را به وجود اورد، او هم می تواند در این شرایط به والیبال ایران شوک بدهد تا از جایگاهش در دنیا دو، سه پله بالاتر برود. البته آلکنو هم مربی باتجربه ای است و مدال طلای جهانی و باشگاه های جهان را با زنیت کازان دارد اما با تفاوت والیبال روسیه با ایران به لحاظ ساختاری ، فیزیک بازیکنان حتی آموزش باید دید چقدر می تواند حضورش موثر باشد. رزنده به دلیل شباهت فیزیک بازیکنان و ساختار والیبال برزیل به ایران بیشتر می تواند کمک کند، چرا که برزیلی ها جنب و جوش دارند و پرشی تر هستند، درست مثل ایرانی ها. برعکس بازیکنان روسی که قد بلندتر هستند و با تکنیک کامل در دریافت اول ، سرویس و پرش.

گر رزنده هم پیشنهاد ایران را رد کند؟، باز هم مربی دیگری هست به والیبال ایران کمک کند؟


-به نظرم بد نیست کار را به مربیان جوانی بدهیم که انگیزه بیشتری برای المپیک دارند. هر چند این روزها اغلب مربیان در گیر تیم های ملی و باشگاهی شان هستند . اگر چه مسابقه بین المللی نیست . به هر حال نیمکت تیم ملی والیبال خالی نمی ماند. چرا که تیم ایران جذابیت های خاصی دارد و البته من موافق سرمربی ایرانی هستم. وقتی مربی خارجی نمی آید حداقل می توانیم با این فرصت مربی قدرتمند بسازیم.

واقعا مربی ایرانی انتظارات از تیم ملی والیبال را برآورده می کند؟


-مربی ایرانی حکم شمشیر دولبه را دارد. یک لبه اش فرصت سوزی است و طرف دیگر فرصت سازی برای تجربه اندوزی مربیان ایران در المپیک است. من چند ماه پیش گفتم با ایزوله کردن سالن شرایط تمرین را برای بازیکنان فراهم کنیم ،مثل تیم های فنلاند، اسلوونی ، لهستان وآلمان. حالا که شرایط بدتر شده دیگر امکان برگزار اردو نیست.

اما مربی ایرانی با تیم در المپیک توکیو جواب می دهد؟


-بستگی دارد از تیم و مربی چه می خواهیم. اگر قرارداد با مربی چه خارجی و چه یارانی کوتاه مدت باشد،خب همه ستاره ها را جمع می کند تا نتیجه بگیرد. اما وقتی مربی برای طولانی مدت بیاید باید ببیند برنامه داورزنی برای او چیست و چه می خواهد؟ باید ببیند افق دید فدراسیون و برنامه ریزی اش برای چه هدفی است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها