کد خبر: 423000
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۲۱:۰۷:۰۰
| |

کره جنوبی دوباره وعده داد

ما به کره جنوبی اعلام کردیم که بهانه شما قابل قبول نیست و تحریم آمریکا زورمدارانه است و نباید به تحریم‌های آنان تن دهید.

کره جنوبی دوباره وعده داد
کد خبر: 423000
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۲۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| موسوی با بیان اینکه با استفاده از مکانیزم‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی قراردادهایی منعقد کردیم افزود: از جمله ساز و کارهای ما انعقاد همکاری‌های چند جانبه بین ایران و روسیه و ترکیه است و علاوه بر این قراردادی بین ایران و ترکیه و آذربایحان نیز در حال انجام است روابط و همکاری‌های خود با این کشورها را گسترش می‌دهیم.

وی درباره مطالبات بلوکه شده ایرنیان توسط کره جنوبی خاطرنشان کرد: کره جنوبی با وجود ده بار مذاکراتی که در سطح مختلف با آنها داشتیم اما متاسفانه به‌دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکنون از باز پرداخت بدهی خود به ملت ایران سر باز زدند و ما به کره جنوبی اعلام کردیم که بهانه شما قابل قبول نیست و تحریم آمریکا زورمدارانه است و نباید به تحریم‌های آنان تن دهید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: البته ما هرگز این تحریم‌ها را به رسمیت نشناختیم و آنها را غیرقانونی می‌دانیم و کره جنوبی نیز موظف به رعایت تحریم‌ها نیست؛ کره جنوبی حق ندارد به خاطر فشار آمریکا حق ملت ایران را ضایع کند و اخیراً نیز وعده‌هایی دادند ولی انتظار داریم که حقوق مردم ایران را پس دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان به ساز کار و مالی اینستکس اشاره کرد و افزود: اینستکس راه حلی است که برخی شرکت‌ها و کشورها آن را برای رساندن برخی اقلام انسان‌دوستانه به‌ویژه دارو برای کشورمان در نظر گرفتند البته ما آن را یک گام کوچک می‌دانیم و دولت‌های اروپایی قرار بود از طریق آن به تعهدات خود عمل کنند و روابط تجاری با ایران را ادامه دهند.

وی گفت: ساز و کار مالی اینستکس در واقع مقدمه‌ای بر تعهدات اروپایی‌ها بوده و ما اعلام کردیم که از هر طریقی که خودتان می‌دانید باید به تعهدات خود عمل کنید و امیدواریم که اروپا به تعهدات یازده‌گانه خود در قِبال برجام پایبند باشند و از این کشورها درخواست می‌کنم به تعهدات خود برگردند و تحت فشار آمریکا حرفی نزده و کاری نکنند زیرا آنها تعهد داده بودند که حتی نبودِ آمریکا در برجام را با بقیه کشورهای باقی‌مانده در برجام جبران کنند اما تاکنون موفق نبودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنش خاصی با کشور کره جنوبی ندارد و فقط خواستار مطالبات به‌حق ملت ایران است ابراز داشت: بانک‌ مرکزی از همه راه‌های مشروع و قانونی برای دریافت مبالغ از کره جنوبی اقدام می‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها