کد خبر: 423193
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

ویروس کرونا | تاثیر دوچندان ویروس کرونا بر سیگاری‌ها چیست؟

در چارچوب پژوهش‌های مختلف در مورد ویروس کرونا، برخی از محققان تاثیر ویروس کرونا را بر افراد سیگاری بررسی کردند و درباره تاثیرات شدید ویروس کرونا بر افراد سیگاری هشدار دادند.

ویروس کرونا | تاثیر دوچندان ویروس کرونا بر سیگاری‌ها چیست؟
کد خبر: 423193
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در چارچوب پژوهش‌های مختلف در مورد ویروس کرونا، برخی از محققان تاثیر ویروس کرونا را بر افراد سیگاری بررسی کردند و درباره تاثیرات شدید ویروس کرونا بر افراد سیگاری هشدار دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس تحقیقی که محققان دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس انجام دادند، ویروس کرونا یا همان کووید-19 می‌تواند به طور مستقیم بر اعصاب افراد سیگاری تاثیر بگذارد و به عروق مغزی این افراد آسیب وارد کند.

«صابرینا رحمان» پژوهشگر این دانشکده که سرپرستی تحقیق را بر عهده دارد در این باره گفت، استعمال دخانیات به طور بالفعل بر احتمال بهبود این افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

بر اساس این تحقیق که مقاله آن در نشریه بین‌المللی علوم مولکولی منتشر شد، استعمال دخانیات به طور بالفعل احتمال بهبود افراد را کاهش و به تبع آن احتمال وخامت حال مبتلایان ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

این پژوهش همچنین با اشاره به تحقیقاتی که پیشتر در مورد شرایط افراد سیگاری در مقابل ابتلا به بیماری‌‌های ویروسی صورت گرفته توضیح می‌دهد، این افراد وضعیت ضعیف‌تری نسبت به غیرسیگاری‌ها دارند و احتمال دچار شدن به عوارض مغزی و عصبی در آنها بیشتر است.

در تحقیقی که روی 214 بیمار سیگاری مبتلا به ویروس کرونا انجام گرفت، 36.45 درصد از آنها دچار مشکلات مغز و اعصاب بودند و مشخص شد ویروس می‌تواند به منطقه عروق مغزی این بیماران برسد.

این در حالی است که به گفته پزشکان معمولاً تمامی سیگاری‌ها بعد از 13 سال استعمال دخانیت دچار بیماری کمبود اکسیژن در بدن می‌شوند و این بر میزان مشکلات فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌افزاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها