کد خبر: 423725
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا 50 روزنامه‌نگار هندی را راهی زندان کرد

ویروس کرونا مشکلات مضاعفی برای اصحاب رسانه به وجود آورده است؛ الزام فعالیت در کانون‌های شیوع ویروس کرونا، تلاش برای آگاهی‌سازی در مورد ویروس کرونا و نحوه پوشش شیوع ویروس کرونا از جمله مهم‌ترین مشکلات اصحاب رسانه در سرتاسر جهان به شمار می‌رود.

ویروس کرونا 50 روزنامه‌نگار هندی را راهی زندان کرد
کد خبر: 423725
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا مشکلات مضاعفی برای اصحاب رسانه به وجود آورده است؛ الزام فعالیت در کانون‌های شیوع ویروس کرونا، تلاش برای آگاهی‌سازی در مورد ویروس کرونا و نحوه پوشش شیوع ویروس کرونا از جمله مهم‌ترین مشکلات اصحاب رسانه در سرتاسر جهان به شمار می‌رود.

به گزارش اعتمادآنلاین، با وجود این مشکلات نحوه پوشش خبری شیوع ویروس کرونا توسط رسانه‌های هندی باعث شد بیش از 50 نفر از اصحاب رسانه به مراکز پلیس فرا خوانده و حتی راهی زندان شوند.

به گفته رسانه‌ها، بیان واقعیت‌هایی راجع به وضعیت مردم در دوران قرنطینه یا نوشتن گزارشی در مورد ضعف مدیریتی دولت در نحوه تعامل با شیوع ویروس کرونا بیش از 50 روزنامه‌نگار هندی را به سرویس‌های امنیتی این کشور کشانده و آنها را نه تنها خانه‌نشین کرده بلکه پشت میز بازجویی و حتی پشت میله‌های زندان برده است.

«اوم شارما» روزنامه‌نگار هندی در این باره به گاردین گفت: دولت دهلی نو به طور غیرمستقیم به ما این هشدار را می‌دهد که حق نداریم دولت را در موضع ضعف نشان دهیم.

این روزنامه‌نگار که به دلیل انتشار ویدئوهایی در مورد گرسنگی کارگران روزمزد در دوره قرنطینه اول کشور، از سوی مسئولین به نشر اکاذیب و تشویق به عصیان و شورش، و نیز تلاش برای شیوع ویروس کرونا متهم شده است در ادامه گفت: آنها برایشان مهم نیست که ما چه چیزی را به چشم خود می‌بینیم، فقط می‌خواهند دولت را در چنین شرایط ضعفی توصیف نکنیم.

به گفته روزنامه‌نگاران هندی، با وجود اینکه محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا به میزان قابل توجهی برداشته شده است، اما محدودیت‌ برای پوشش واقعی شیوع ویروس کرونا در کشورشان همچنان پابرجاست.

از همین رو، شارما همچنان اجازه خروج از منزل را ندارد و به دستور مسئولان امنیتی منطقه فقط حق دارد به صورت دورکاری از داخل خانه خود به فعالیت رسانه‌ای ادامه دهد.

گفتنی است هند در زمینه آزادی بیان رتبه 142 را در میان 180 کشور جهان دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها