کد خبر: 424488
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از پروفسوری که از سال ۱۹۸۴ نتایج انتخابات آمریکا را درست پیش‌بینی کرده است:

انتخابات آمریکا | بایدن ترامپ را شکست خواهد داد؟

رقابت انتخاباتی در آمریکا بین ترامپ و بایدن شدت گرفته است. کارشناسان نظرات مختلفی درباره این انتخابات مهم دارند. پروفسوری که از سال 1984 نتایج همه انتخابات‌ها را درست پیش‌بینی کرده، گفته که ترامپ بازنده این انتخابات است.

انتخابات آمریکا | بایدن ترامپ را شکست خواهد داد؟
کد خبر: 424488
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و صحبت‌های زیادی درباره شکست ترامپ شنیده می‌شود. پروفسور معروفی که از سال 1984 نتایج همه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را درست پیش‌بینی کرده درباره انتخابات سال 2020 می‌گوید که جو بایدن دونالد ترامپ را شکست خواهد داد.

اعتمادآنلاین به نقل از «CBS News» گزارش می‌دهد، الن لیختمن (Allan Lichtman) از سیستمی استفاده کرده که خود آن را ایجاد کرده و 13 کلید دارد که مشخص می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور آینده آمریکا خواهد شد. لیختمن در سال 2016 یکی از معدود افرادی بود که اظهار کرد ترامپ رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد شد. او همچنین پیش‌بینی کرده بود که ترامپ بعدها استیضاح خواهد شد. حال لیختمن پس از چهار سال می‌گوید که در ماه نوامبر بایدن به پیروزی می‌رسد.

بایدن

لیختمن در ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «کلیدها می‌گویند که ترامپ کاخ سفید را ترک خواهد کرد.» لیختمن این انتخابات را رقابتی نزدیک بین این 2 نفر می‌داند و می‌گوید فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که ممکن است نتیجه انتخابات را تغییر دهند. 13 کلید لیختمن دربردارنده عواملی چون قدرت تصدی امور، نمودارهای اقتصادی کوتاه‌مدت و بلندمدت، آشوب‌های اجتماعی، رسوایی‌ها و همچنین کاریزمای شخصی نامزدهاست.

طبق سیستم لیختمن، هفت کلید از 13 کلید به نفع بایدن و 6 کلید نیز به نفع ترامپ است و همین امر باعث می‌شود رقابت بسیار تناتنگ باشد. لیختمن چند کلید را که به نفع ترامپ است، بازگو می‌کند: او متقاضی ریاست‌جمهوری است و هیچ رقیب جدی‌ای در حزب جمهوری‌خواه ندارد. او تغییرات سیاسی مهمی در کشور پدید آورده و از هرگونه شکست نظامی در خارج از کشور جلوگیری کرده و در رقابت با مردی است که لیختمن آن را رقیبی غیرکاریزماتیک می‌خواند.

ترامپ

لیختمن از سوی دیگر موقعیت بایدن را با توجه به جریان شیوع ویروس کرونا و جنبش اعتراضی علیه وحشی‌گری پلیس و نژادپرستی سیستماتیک بهتر از ترامپ می‌بیند. لیختمن می‌گوید ناآرامی‌های اجتماعی، فروپاشی اقتصادی و از دست رفتن دستاوردهای ترامپ به دلیل شیوع ویروس کرونا همه به نفع بایدن است. همچنین موج پیاپی رسوایی‌های ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش و استیضاح او باعث پیروزی بایدن می‌شود.

یکی دیگر از برتری‌های بایدن، به زعم لیختمن، این است که وقتی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان پیروز شدند توانستند موفقیت‌هایی در مجلس میان‌دوره 2018 به دست آورند. لیختمن در مصاحبه ویدئویی خود گفته است، عواملی مانند سرکوب رأی‌دهندگان و مداخله‌گری روسیه نیز در میان است که در انتخابات جزو نکته‌های کلیدی 13گانه برشمرده نمی‌شوند. او می‌گوید: «این مساله به شما بستگی دارد، به رأی‌دهندگان؛ آنها باید درباره آینده دموکراسی تصمیم بگیرند. پس حتماً رأی دهید، به صورت حضوری یا از طریق ایمیل فرقی نمی‌کند.»

لیختمن چند هفته قبل از انتخابات سال 2016، با توجه به سیستم کلیدهای 13گانه خود، گفت که ترامپ از هیلاری کلینتون پیشی می‌گیرد. این در حالی بود که آمارها نشان می‌داد هیلاری کلینتون برنده میدان است. او اظهار داشت که ترامپ پیش‌بینی انتخابات سال 2016 را برای او از تمام انتخابات دیگر دشوارتر کرده بود.

لیختمن از زمان پیروزی مجدد رونالد ریگان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1984 از سیستم پیش‌بینی خود استفاده کرد. او در سال 2000 پیش‌بینی کرد که ال گور (Al Gore) پیروز می‌شود و گور آرای عمومی را به دست آورد، اما پس از تصمیم دیوان عالی درباره توقف بازشماری آرای انتخاباتی فلوریدا نتوانست به کاخ سفید راه یابد و جورج بوش این موقعیت را تصاحب کرد. پیش‌بینی‌های لیختمن هنوز هم در میان صاحب نظران اعتبار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها