کد خبر: 424626
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

مقام پیشین سعودی بن سلمان را به تلاش برای ترور خود متهم کرد

رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان که اکنون در کانادا در تبعید بسر می برد، روز پنجشنبه با ارائه شکایتی به یک دادگاه آمریکایی گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سال 2018 تیمی را برای ترور وی اعزام کرد اما این طرح از سوی مقام‌های کانادایی خنثی شد.

مقام پیشین سعودی بن سلمان را به تلاش برای ترور خود متهم کرد
کد خبر: 424626
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان که اکنون در کانادا در تبعید بسر می برد، روز پنجشنبه با ارائه شکایتی به یک دادگاه آمریکایی گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سال 2018 تیمی را برای ترور وی اعزام کرد اما این طرح از سوی مقام‌های کانادایی خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سعد الجابری برای مدت طولانی مشاور شاهزاده محمد نایف ولیعهد پیشین عربستان بود.بن سلمان در سال 2017 جایگزین بن نایف شد و اکنون حاکم واقعی عربستان و متحد نزدیک آمریکاست.

منابع آگاه امسال به رویترز گفتند الجابری از اسنادی اطلاع دارد که حاوی اطلاعات حساسی است که ولیعهد سعودی نگران لطمه آن به خود است.

الجابری در یک شکایت 107 صفحه‌ای که علیه ولیعهد سعودی و 24 تن دیگر به دادگاه فدرال استان کولومبیا ارایه داده گفته است که ولیعهد سعودی در اکتبر سال 2018 تیمی را برای ترور وی به کانادا اعزام کرده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها