کد خبر: 424800
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۰:۳۹:۱۷
| |

ایران تا سال 1410 پیر می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هر کشوری که نیروی جوان خود را از دست دهد از خلاقیت، ابتکار و فناوری روز محروم خواهد ماند و نمی‌تواند توانمندی‌های خود را بروز دهد، بنابراین با ادامه روند فعلی جمعیت ایران قبل از سال 1410 پیر خواهد شد.

ایران تا سال 1410 پیر می‌شود
کد خبر: 424800
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ ۱۰:۳۹:۱۷

اعتمادآنلاین| علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تأکید نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده اظهار کرد: معتقدم که وضعیت رشد جمعیت کشور در حالت بحران قرار دارد و معمولاً یک کمیسیون ویژه برای شرایط بسیار خاص تشکیل می‌شود تا عده‌ای از نمایندگان با توجه بیشتری به موضوع مورد نظر بپردازند تا از حالت بحران خارج شود.

وی افزود: متاسفانه آمار‌ها حاکی از آن است که میزان رشد باروری در ایران وضعیت خوبی ندارد و زنگ خطر به صدا درآمده است در حالی که قرار بود بر اساس سیاست‌های جمعیتی میزان باروری در سال 1400 رشد داشته باشد، در حالی که این آمار روند کاهشی دارد، تا جایی که به لحاظ رشد جمعیت در جایگاه صد و چهل و سوم قرار داریم که این امر برای کشور ما خطرناک است.

عنابستانی بیان کرد: هر کشوری که نیروی جوان خود را از دست دهد از خلاقیت، ابتکار و فناوری روز محروم خواهد ماند و نمی‌تواند توانمندی‌های خود را بروز دهد، بنابراین با ادامه روند فعلی جمعیت ایران قبل از سال 1410 پیر خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: متأسفانه آمار ازدواج به شدت کاهش و در نقطه مقابل طلاق روند افزایشی را طی می‌کند که بخشی از این پدیده از شرایط اقتصادی نشأت می‌گیرد.

وی گفت: قانون تسهیل ازدواج سالهاست که به تصویب رسیده، اما اجرایی نمی‌شود و هیچ کس در دولت به دنبال اجرای آن نیست، در حالی که هزینه‌ای به قوه مجریه و کشور وارد نمی‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر دولت قانون تسهیل ازدواج را عملیاتی کند ما به بسیاری از اهداف افزایش میزان ازدواج و جمعیت دست خواهیم یافت، اما از آنجایی که این امر محقق نشده، به شدت نیازمند کمیسیونی با هدف جمعیت و خانواده هستیم، چراکه دیگر وقتی برای تعلل باقی نمانده و هر لحظه‌ای که در این امر مهم کوتاهی کنیم به آینده کشور خیانت کرده‌ایم.

عنابستانی افزود: اکنون صرف نظر از مسأله ازدواج حتی یک بارداری و زایمان ساده آنقدر برای خانواده‌ها هزینه دارد که اقشار متوسط به پایین دیگر از پس تأمین آن بر نمی‌آیند، همچنین بیش از 20 درصد از ازدواج‌های کشور نابارور هستند که برخی آن را نتیجه بیوتروریسم می‌دانند که چندان هم بعید نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به آنکه هزینه‌های درمان ناباروری به شدت بالا هستند، ما باید با انجام یک کار ویژه این هزینه‌ها را کاهش دهیم، بنابراین حتما باید کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده تشکیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها