پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور تهیه شد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور، طی هفته جاری به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می‌شود.

پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور تهیه شد
کد خبر: 425014
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۱۲:۲۵:۰۳

اعتمادآنلاین| محمد قاسمی درباره پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور اظهارداشت: با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری کشور و مسوولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور کار قرار گرفته بود؛ لذا طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده است تا پس از تایید نهایی نمایندگان، متن نهایی پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.

وی در تشریح روند مشابه به منظور تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی در کشورهای مختلف افزود: شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جهان را به شدت دچار آسیب‌های جدی کرده و ضرر وزیان‌های مالی هنگفتی به دنبال داشته است؛ بنابراین کشورهای مختلف، جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند؛ بدین ترتیب که ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلند‌مدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و اظهار کرد: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد.

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری یادآور شد: تمام تلاش بر آن بوده است تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود؛ به صورتی که ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور بر می‌گردند.

وی افزود: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از وظایف در آن مشخص می‌شوند.

قاسمی بیان داشت: این پروتکل براساس شرایط روز کشور و دانش موجود بهداشتی و به منظور استفاده در دوران بازگشایی مرزها و برداشتن محدودیت‌های ورود گردشگران به کشور پس از فروکش کردن موج جهانی و منطقه‌ای بیماری کرونا تهیه شده است و در صورت تغییر شرایط این قابلیت وجود دارد تا به فراخور مقتضیات زمان به روزرسانی شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها