کد خبر: 425167
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انفجار بیروت | رژیم اسرائیل در وحشت تکرار سناریوی بیروت در حیفاست!

انفجار مهیب در بیروت باعث شد در بسیاری از مناطق جهان از بیم تکرار سناریوی بیروت اقدامات ایمن‌سازی و انتقال مواد قابل انفجار تسریع شود. در این بین رژیم اسرائیل گرچه پیش از انفجار بیروت هم سایه تهدید سید حسن نصرالله مبنی بر هدف قرار دادن مخازن آمونیاک حیفا را بر سر خود احساس می‌کرد، اما از اطلاعات به‌دست‌آمده چنین برمی‌آید که این رژیم آمادگی مواجهه با سناریوی بیروت را ندارد.

انفجار بیروت | رژیم اسرائیل در وحشت تکرار سناریوی بیروت در حیفاست!
کد خبر: 425167
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انفجار مهیب در بیروت باعث شد در بسیاری از مناطق جهان از بیم تکرار سناریوی بیروت اقدامات ایمن‌سازی و انتقال مواد قابل انفجار تسریع شود. در این بین رژیم اسرائیل گرچه پیش از انفجار بیروت هم سایه تهدید سید حسن نصرالله مبنی بر هدف قرار دادن مخازن آمونیاک حیفا را بر سر خود احساس می‌کرد، اما از اطلاعات به‌دست‌آمده چنین برمی‌آید که این رژیم آمادگی مواجهه با سناریوی بیروت را ندارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، کارشناسان در فلسطین اشغالی معتقدند رژیم اسرائیل به هیچ عنوان آمادگی ندارد در معرض انفجاری مشابه آنچه که در بیروت رخ داد قرار گیرد.

«عاینات کالیش روتم» شهردار حیفا اعلام کرد، با وجود تمامی تلاش‌های صورت‌گرفته طی چند سال گذشته هنوز نتوانسته است صنایع بسیار خطرناک از جمله مخازن آمونیاک را که در سرتاسر شهر پخش شده‌اند کاهش دهد.

یک پژوهشگر در مرکز تحقیقات محیط‌زیستی حیفا هم در گفت‌وگو با رسانه‌های اسرائیلی خبر داد، علاوه بر مخازن آمونیاکی که از حیفا می‌شناسیم، تعداد قابل توجهی از کارخانه‌ها هم در این شهر مخازن آمونیاک مخصوص به خود را دارند و حتی در صورت تخلیه مخازن اصلی باز هم به دلیل وجود مخازن این کارخانه‌ها، خطر ساکنان حیفا را تهدید می‌کند.

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، فقط در منطقه مافتراس حیفا (خلیج حیفا) 800 نوع ماده خطرناک ذخیره‌سازی شده است؛ ‌از سویی بر اساس پایش انجام‌گرفته، 2 مخزن بزرگ سوخت در کریات حاییم و کریات طبعون در اطراف حیفا فعلاً خطرناک‌ترین مناطق تهدیدکننده این شهر محسوب می‌شوند.

به گفته متخصصان،‌ هرچند تل‌آویو بعد از انفجار مهیب بیروت کار تخلیه مخازن بزرگ آمونیاک در بندر حیفا را آغاز کرده، اما امن کردن این شهر از تمامی خطرات حدوداً پنج سال زمان می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها