کد خبر: 425874
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۵:۳۷:۱۱
| |

معاون صنایع وزارت صمت:

امسال حدود 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید می کنیم/ لوازم خانگی تولید شده کفاف بازار را می‌هد

نیارکی، معاون صنایع وزارت صمت گفت: امسال حدود 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید می کنیم که بنا بر گفته ستاد تنظیم بازار این میزان به نیاز بازار نزدیک است.

امسال حدود 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید می کنیم/  لوازم خانگی تولید شده کفاف بازار را می‌هد
کد خبر: 425874
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۵:۳۷:۱۱

اعتمادآنلاین| مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت درباره میزان تولید لوازم خانگی در کشور و علت بروز نوسان قیمت در بازار این محصولات گفت: اگر اختلالی در قیمت وجود دارد یا تخلفی در سطح عرضه صورت گرفته است باید علت آن را از مسئولان حوزه بازرگانی جویا شوید.

او ادامه داد: روند تولید در اقلام مهم لوازم خانگی مثل انواع تلویزیون، لباسشویی، یخچال و فریزر افزایشی بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد‌ قابل توجهی داشته‌ است. امروز در بازار برند‌های خارجی وجود ندارند و این به معنای آن است که تولیدکنندگان کشور به تنهایی نیاز بازار را تامین کردند، که در این شرایط تولیدکنندگان داخلی جای خالی دو برندی را که بعد از دوره جدید تحریم‌ها بازار ایران را ترک، هم جبران کردند.


نیارکی درباره مشکلات تولیدکنندگان این حوزه بیان کرد: با تمام مشکلاتی که در تامین و لجستیک مواد اولیه بنگاه‌ها وجود دارد، مجموع سیاست‌های دولت و کشور منجر به افزایش تولید شده است. در بخش توزیع هم باید اقلام تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت شود تا از تخلف در این حوزه جلوگیری شود.

معاون صنایع وزارت صمت با تاکید بر اقدامات مهمی که در حوزه تولید لوازم خانگی انجام شده و روند رو به رشد و چشمگیر این اقلام تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و محدودیت‌هایی که در واردات داشته ایم، بازار لوازم خانگی تحت تاثیر قرار گرفت.

به گفته این مقام مسئول در مجموع ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور ما حدود 19 میلیون دستگاه است.

او در پایان تصریح کرد: برنامه امسال تولید ما حدود 12 میلیون دستگاه است که بنا بر گفته همکاران ما در ستاد تنظیم بازار این رقم به نیاز بازار نزدیک است، با توجه به ظرفیت خوبی که در کشور وجود دارد و رشد تولیدی که امسال داشته ایم می‌توانیم امسال پاسخگوی نیاز بازار باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها