کد خبر: 426177
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ۱۲:۴۷:۴۱
| |

معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور خبر داد:

معافیت 133 قلم کالا در بازارچه‌های مرزی

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه طرح بازارچه‌های مرزی پس از تصویب به مانع تحریم و ممنوعیت اقلام وارداتی برخورد کرد، گفت: بار دیگر 133 قلم کالا برای معافیت مشخص و به دولت ارسال شد که این موضوع اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.

معافیت 133 قلم کالا در بازارچه‌های مرزی
کد خبر: 426177
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ۱۲:۴۷:۴۱

اعتمادآنلاین| حسین ذوالفقاری درباره طرح بازارچه‌های مرزی و معافیت مرزنشینان، گفت: در طرح بازارچه‌های مرزی، راه اندازی 15 بازارچه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط و مسائل معیشتی در دولت تصویب شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، مراحل و طول مدت تصویب این طرح را 2 سال و نیم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس طرح بازارچه‌های مرزی، معافیت‌هایی برای مردم این مناطق در نظر گرفته شد و هر خانوار چهار نفره می‌توانست حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان در ماه از پرداخت هزینه ورود کالا معاف شود. اما این طرح پس از تصویب به مانع تحریم و ممنوعیت اقلام وارداتی برخورد کرد و متاسفانه همه موارد معافیت‌هایی که به این مرزنشینان تعلق می‌گرفت در دل همین کالاهایی بود که واردات آنها ممنوع شده بود.

ذوالفقاری ادامه داد: بار دیگر 133 قلم کالا برای معافیت مشخص و به دولت ارسال شد که این موضوع اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است و در صورت موافقت دولت با آیین‌نامه فعالیت مرزنشینان، آنها می‌توانند از معافیت‌های قانونی که برای آنان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، اجرای این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر دانست و درباره نحوه فعالیت کولبرها هم گفت: کولبری در همین بازارچه‌ها تعریف و گنجانده شده است تا فرد در کوه و کمر کولبری نکند و با این کار حرمت مرزنشینان حفظ شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مرزنشینان با ثبت اطلاعات خود در سامانه می‌توانند فعالیت مرزی خود را انجام دهند و دیگر شاهد کولبری و اتفاقات ناگوار این حوزه نباشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها