کد خبر: 426523
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۸:۱۷
| |

چین از برگزاری نشستی با حضور ایران و آمریکا استقبال می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری‌اش از پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشستی با حضور ایران استقبال کرد.

چین از برگزاری نشستی با حضور ایران و آمریکا استقبال می کند
کد خبر: 426523
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۸:۱۷

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه سی.جی.تی.ان چین، طبق گفته وزارت امور خارجه چین، این کشور از پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشستی آنلاین با آمریکا و چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران اعضای باقی مانده در توافق هسته ای برای جلوگیری از "تقابل و تنش" بیشتر در سازمان ملل درباره ایران استقبال می کند.


ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روز شنبه‌اش گفت که چین از این نشست استقبال کرده و از تلاش روسیه برای تنش زدایی بر سر مسئله هسته ای ایران قدردانی می کند.

او در ادامه اظهار کرد که چین به طور مداوم از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند و هدفش حفظ صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است.


بر اساس این گزارش، اظهارات این سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پی این مطرح می شود که ولادیمر پوتین رییس‌جمهوری روسیه پیشنهاد برگزاری نشستی را با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان و ایران مطرح کرد تا در آن، درباره اقدامات به منظور جلوگیری از تقابل گفت‌وگو شود.


پوتین با بیان این که گفت‌وگوها درباره موضوع ایران در شورای امنیت پرتنش شده است، تصریح کرد: اتهامات بی‌اساسی علیه ایران در حال مطرح شدن است.

پوتین پیشنهاد کرد که نشستی مجازی با حضور اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران و آلمان به منظور تنش‌زدایی برگزار شود.

رییس‌جمهوری روسیه از سایر کشورها خواست پیشنهاد برگزاری این نشست را با دقت مد نظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها