کد خبر: 426759
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۰۸:۲۵:۴۱
| |

انتخابات نیوزیلند یک ماه به تعویق افتاد

نخست وزیر نیوزیلند امروز (دوشنبه) انتخابات سراسری کشورش را یک ماه به تعویق انداخته و به 17 اکتبر موکول کرد. این تحولات در شرایطی انجام می شود که بزرگترین شهر نیوزیلند به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برد.

انتخابات نیوزیلند یک ماه به تعویق افتاد
کد خبر: 426759
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۰۸:۲۵:۴۱

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، کشف ابتلای چهار عضو یک خانواده به کرونا در اوکلند، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند را بر آن داشت تا به سرعت مجدداً محدودیت‌های حرکتی را در بزرگترین شهر نیوزیلند و محدودیت‌های مسافرتی را در کل این کشور به کار گیرد.

آردرن برای لغو انتخابات سراسری هم تحت فشار قرار داشت چرا که احزاب سیاسی معتقدند با این اوضاع نمی توان کمپینی برگزار کرد که یک انتخابات آزاد و عادلانه را تضمین کند.

نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در نهایت تاریخ 17 اکتبر (26 مهر) برای انتخابات اعلام می شود تا زمان کافی برای احزاب با هدف برگزاری کمپین انتخاباتی وجود داشته باشد.

او هرگونه تاخیر بیشتر در زمان برگزاری انتخابات را رد کرد. حزب کارگر او در نظرسنجی ها از محافظه کاران حزب ملی بسیار جلوتر است. آردرن گفت: همگی ما در یک وضعیت هستیم. همگی ما در شرایط مشابهی کمپین انتخاباتی برگزار می کنیم.

برگزاری یک انتخابات زودهنگام در نیوزیلند به نفع آردرن تمام می شود زیرا او با موفقیت در مبارزه با کووید-19 و پاک نگاه داشتن کشورش از وجود این ویروس برای 102 روز به شدت به میزان محبوبیتش افزوده است.

انتخابات برای 19 سپتامبر (27 شهریور) تعیین شده بود و در قوانین نیوزیلند بر زمان 21 نوامبر (اول آذر) تاکید شده بود. رای گیری زودهنگام از سوم اکتبر (12 مهر) آغاز می شود.

مخالفان آردرن او را به سوءاستفاده از این پاندمی برای جلب حمایت مردمی متهم می کنند چرا که او تقریبا هر روز در شبکه های تلویزیونی حاضر می شود تا به نیوزیلندی ها دوباره اطمینان دهد و در مقابل، رهبران دیگر احزاب به سختی باید برای جلب توجه مردم تلاش کنند.

رقبای او امید دارند که آردرن بخشی از محبوبیتش را در زمان آغاز دشواری های اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا از دست بدهد. آردرن از روز جمعه قرنطینه شهر آکلند با 1.7 میلیون جمعیت را تا 26 اوت تمدید کرد و قوانین فاصله اجتماعی مچنان در دیگر شهرها برقرار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها