کد خبر: 426893
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۱۳:۳۹:۴۲
| |

برگزاری لیگ برتر بسکتبال در هاله‌ای از ابهام

برگزاری لیگ برتر بسکتبال برای فصل بعد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این را می‌توان از بی برنامگی فدراسیون متوجه شد.

برگزاری لیگ برتر بسکتبال در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: 426893
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۱۳:۳۹:۴۲

اعتمادآنلاین| برگزاری لیگ برتر بسکتبال برای فصل بعد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این را می‌توان از بی برنامگی فدراسیون متوجه شد. نه تعداد تیم‌های حاضر در لیگ مشخص شده و نه جلسه‌‌ای برای باشگاه‌ها. تنها فدراسیون در یک جلسه‌ای زمان برگزاری لیگ را اعلام کرد که آن هم قطعی نیست و با شرایطی که وجود دارد، به احتمال زیاد دچار تغییر می‌شود.

اگر فدراسیون مصمم به برگزاری لیگ آینده است باید با جدیت بیشتری کارها را دنبال کند، اما در حال حاضر اینطور نیست. کمتر از دو ماه دیگر تا زمانی که فدراسیون برای آغاز لیگ در نظر گرفته باقی مانده است، اما باشگاه‌ها تکلیف خود را نمی‌دانند و خبری از تصویب پروتکل‌های بهداشتی نیست.

فدراسیون مجوز برگزاری لیگ را می‌تواند بگیرد؟

از سوی دیگر فدراسیون برای برگزاری بازی‌ها مجوزی از ستاد کرونا و وزارت ورزش داشته باشد و آیا تاکنون مسئولان آن جلسه‌ای را در این زمینه داشته‌اند؟ نمی‌شود با جمع کردن یکی دو باشگاه و اعضای فدراسیون برای لیگ تصمیم گیری کرد. چرا جلسه‌ای با حضور تمام باشگاه‌ها برگزار نمی‌شود تا نقطه نظرات مربیان و مدیران آنها شنیده شده و تصمیم بهتر و دقیق تری گرفته شود.

فدراسیون بسکتبال فعلا تنها به ارسال آیین نامه به باشگاه‌ها ارسال کرده تا نظرات آنها را مطلع شود، اما مگر می‌شود با نامه نگاری برای لیگ تصمیم گرفت؟ باید جلسات مختلفی با باشگاه‌ها که سهامدار اصلی لیگ هستند، برگزار شود تا مشخص شود که کدام تیم‌ها توانایی میزبانی مسابقات را در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌ها را دارند.

صالحی: هیچ اطلاعی از شرایط برگزاری لیگ نداریم

مجید صالحی، مدیر باشگاه اکسون در این زمینه به فارس گفت: ما هیچ اطلاعی از شرایط برگزاری لیگ نداریم و نمی‌دانیم آیا مسابقات این فصل برگزاری می‌شود یا خیر. فدراسیون تنها به ارسال یک آیین نامه بسنده کرده است و خبری از تعداد تیم‌ها و تصویب پروتکل‌های بهداشتی نیست.

باشگاه‌های دیگر هم از وضعیت لیگ بی اطلاع بوده و اعلام می کنند که برنامه فدراسیون برای برگزاری مسابقات مشخص نیست. اینکه هنوز تعداد تیم‌ها مشخص نشده چطور زمان آغاز مسابقات و نقل و انتقالات مشخص می‌شود؟

ساز و کار بستن قرارداد با بازیکنان چگونه خواهد بود؟

نکته مهمی که در این بین وجود دارد، نحوه عقد قرارداد با بازیکنان است. آیا باید همانند سابق قرارداد ببندند یا بندهایی در نظر گرفته خواهد شد؟ هرچند فدراسیون قبلا اعلام کرده قرارداد بازیکنان و باشگاه‌ها به ما ارتباطی ندارد، اما به هرحال آنها هم از قراردادها سهمی می‌برند و باید ساز و کاری تعریف شود که اگر در میانه راه لیگ، مسابقات تعطیل یا لغو شد تکلیف حق و حقوق تیم‌ها و بازیکنان چطور خواهد شد.

تعداد تیم‌ها نامشخص

یکی از مهمترین موضوعاتی که در حال حاضر وجود دارد همین مشخص نبودن تعداد تیم‌ها است. رامین طباطبایی در مصاحبه‌های قبلی خود گفته بود 17، 18 تیم برای شرکت در لیگ برتر فصل آینده اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌خواهند حضور داشته باشند، اما آیا همه آنها امکانات برگزاری مسابقات لیگ برتر و انجام پروتکل‌ها را دارند یا صرفا حرف حضور در لیگ برتر را زده‌اند؟ به نظر می‌رسد همانند سال‌های گذشته باید شاهد کم و زیاد شدن تیم‌ها باشیم.

اینها نکاتی است که پیش روی برگزاری لیگ وجود دارد و باید دید آیا فدراسیون می‌تواند لیگی بدون مشکل را در زمان تعیین شده برگزار کند یا همه چیز همچنان در هاله ای از ابهام قرار خواهد داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها