کد خبر: 427811
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400 | مردم به گزینه‌ای رأی خواهند داد که بتواند مشکلات را کاهش دهد

حسین ابراهیمی گفت‌: مردم بر اساس شرایط و وضع زندگی‌شان به نتیجه می‌رسیدند که چه کسی را با چه روش و سیاستی برای ریاست جمهوری انتخاب کنند؛ یعنی آنها به گزینه‌ای رأی خواهند داد که مطئمن باشند می‌تواند مشکلات را کاهش دهد و آنها را به‌‌ آینده‌ای بهتر با مشکلات کمتر امیدوار کند.

انتخابات 1400 | مردم به گزینه‌ای رأی خواهند داد که بتواند مشکلات را کاهش دهد
کد خبر: 427811
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 در حالی 9 ماه دیگر برگزار می‌شود که بخش پررنگی از اهالی سیاست معتقدند شرایط برای ابراز وجود اصلاح‌طلبان اصلاً مهیا نیست و اصولگرایان به احتمال قریب به یقین پیروز انتخابات 1400 خواهند شد. البته گروهی هم بر این عقیده اصرار دارند که برای روشن شدن تکلیف انتخابات 1400 باید تا روزهای منتهی به روز برگزاری انتخابات صبر کرد.

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: عده‌ای به طور دائم از پیروزی حتمی اصولگراها در انتخابات حرف می‌زنند اما در نهایت این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند و با رأی خود رئیس‌جمهوری آینده را انتخاب خواهند کرد. در پاسخ به آنهایی که جریان اصولگرایی را پیروز قطعی می‌دانند‌ باید گفت، اصولگرایان چطور می‌توانند خودشان را برنده انتخابات 1400 معرفی کنند؟

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت:‌ در واقع مردم بر اساس شرایط و وضع زندگی‌شان به نتیجه می‌رسیدند که چه کسی را با چه روش و سیاستی برای ریاست جمهوری انتخاب کنند؛ یعنی آنها به گزینه‌ای رأی خواهند داد که مطئمن باشند می‌تواند مشکلات را کاهش دهد و آنها را به‌‌ آینده‌ای بهتر با مشکلات کمتر امیدوار کند.

او تصریح کرد: درباره شرایط اصلاح‌طلبان هم باید به این مساله توجه کرد دولتی که با حمایت آنها انتخاب شد با تکیه بیش از حد به غرب وضعیت نگران‌کننده‌ای در کشور به وجود آورده و زندگی را برای مردم بسیار سخت کرده است. به طوری که هم اصلاح‌طلبان و هم خود آقای روحانی از شرایط ناراحت‌ هستند و می‌دانند که معیشت مردم به طور جدی به خطر افتاده است. اگر بحران‌ها حل نشود و خدای ناکرده وضع بدتر شود، طبیعی است که مردم به چهره‌های اصلاح‌طلب رأی ندهند و به سراغ کسی بروند که بتواند مشکلات‌شان را برطرف کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین راجع به نقدهایی که درباره شورای‌ نگهبان مطرح می‌شود،‌ توضیح داد: عده‌ای هنگام شکست در انتخابات اعضای شورای ‌نگهبان را به جانبداری از یک طیف خاص متهم می‌کنند. این در شرایطی است که اصلاً نمی‌شود 12 عضو این شورا که متشکل از 6 فقیه و 6 حقوقدان هستند به راحتی زیر سوال برد و تخریب کرد.

او ادامه داد: البته تخریب وجهه شورای‌ نگهبان مربوط به دیروز و امروز نیست و در انتخابات مجلس دوم شورای اسلامی هم این نهاد به شدت آماج حملات قرار گرفت که امام راحل حمایتی همه‌جانبه از شورای ‌نگهبان داشتند. در واقع شورای‌ نگهبان منصفانه عمل می‌کند و به همین خاطر گاهی به نفع اصلاح‌طلبان و گاهی هم به سود اصولگرایان تصمیم می‌گیرد. بنابراین همه بدانند که زیر سوال بردن شورای ‌نگهبان بی‌انصافی است.

حسین ابراهیمی در پایان گفت: انتخابات نشانه‌ای از مردم‌سالاری در نظام اسلامی است. پس لازم است همه با هر سلیقه و روشی، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید‌ انجام بدهند.

چکیده گفت‌وگو با حسین ابراهیمی

-اصولگرایان چطور می‌توانند خودشان را برنده انتخابات معرفی کنند؟

-مردم بر اساس شرایط زندگی‌شان انتخاب می‌کنند

-خود آقای روحانی هم از شرایط ناراحت است

-دولت با تکیه بیش از حد به غرب وضعیت نگران‌کننده‌ای در کشور به وجود آورده است

-شورای ‌نگهبان گاهی به نفع اصلاح‌طلبان و گاهی هم به سود اصولگرایان تصمیم می‌گیرد

-زیر سوال بردن شورای ‌نگهبان بی‌انصافی است

-انتخابات نشانه‌ای از مردم‌سالاری در نظام اسلامی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها