کد خبر: 428103
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۰:۲۳:۱۰
| |

جیم راجرز، سرمایه‌گذار افسانه‌ای:

بازارهای مالی جهانی در آینده با سقوط مواجه خواهند شد

درحالی‌که مشوق‌های پولی آسودگی‌خاطر کوتاه‌مدتی را برای بازارهای مالی به ارمغان می‌آورد، حجم بالای بدهی ناشی از این اقدام عواقب منفی شدیدی را در درازمدت برای اقتصاد به وجود خواهد آورد.

بازارهای مالی جهانی در آینده با سقوط مواجه خواهند شد
کد خبر: 428103
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۰:۲۳:۱۰

اعتمادآنلاین| جیم راجرز، سرمایه‌گذار افسانه‌ای می‌گوید: درحالی‌که مشوق‌های پولی آسودگی‌خاطر کوتاه‌مدتی را برای بازارهای مالی به ارمغان می‌آورد، حجم بالای بدهی‌ای که در نتیجه این اقدامات ایجاد می‌شود عواقب منفی شدیدی را در درازمدت برای اقتصاد به وجود خواهد آورد.

جیم راجرز که سود صندوق «کوانتوم فاند» او در 10 سال با رشد 4 هزار و 200 درصدی مواجه شده است، در مصاحبه با کیتکو نیوز می‌گوید: بخش اعظمی از رشد بازارهای سهام از ماه مارس تا کنون به علت برنامه تسهیل کمی فدرال‌رزرو (خرید اوراق قرضه افراد از بازار و چاپ و تزریق دلار به بازار) بوده است. شش ماه پیش آمریکا بدهکارترین ملت تاریخ جهان بود. از آن زمان به بعد آمریکا چندین تریلیون دلار به بدهی خود افزوده است.

او گفت: بحران مالی بعدی که در انتظار جهان است می‌تواند از بحرانی که امسال شاهد آن بودیم هم بدتر باشد. این در حالی است که بحران کنونی بدترین بحران عمر من بوده است. ما شاهد رشد بزرگی در بازارهای سهام بوده‌ایم؛ چراکه دولت‌های جهان در حال چاپ حجم عظیمی از پول هستند که این خود به معنی این است که بحران بعدی خیلی بدتر خواهد بود.

او در مورد قیمت طلا هم گفت: قیمت‌های طلا هنوز خیلی جا برای رشد دارند و از سطح کنونی خیلی خیلی بالاتر رفته و حتی ممکن است حبابی شوند.

جیم راجرز، سرمایه‌گذار، بازرگان و نویسنده آمریکایی است. وی در حال حاضر در سنگاپور مستقر است. راجرز در حال‌حاضر مدیر موسسه راجرز و بیلند است و یکی از مشارکت‌کنندگان تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری کوانتوم بوده‌است.

راجرز در سال 1970 به بانک سرمایه‌گذاری آرنهولد پیوست و در آنجا همکار جورج سوروس شد. در سال 1973 راجرز و سورس بانک را ترک و صندوق سرمایه‌گذاری گروه کوانتوم را تاسیس کردند. طی 10 سال صندوق آنها 4200 درصد بازده کسب کرد و این در حالی بود که شاخص اس‌اندپی در طول این مدت تنها 47 درصد افزایش داشت.

منبع: دنیاس اقتصاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها