کد خبر: 428452
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

سید احمد آوایی، نماینده مردم دزفول در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

همکاری با دولت باعث کوتاهیِ در انجام امور نمایندگی نمی‌شود

سید احمد آوایی گفت‌: قرار نیست همکاری باعث کوتاهی نمایندگان در انجام امور نمایندگی شود؛ به این معنی که یک نماینده مجلس باید با هوشیاری بالایی وظیفه نظارتی‌اش را انجام دهد و حتی اگر لازم دید، از ابزار استیضاح هم استفاده کند تا از این طریق در راستای کاهش مشکلات قدم مثبتی برداشته باشد.

همکاری با دولت باعث کوتاهیِ در انجام امور نمایندگی نمی‌شود
کد خبر: 428452
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم نزدیک به سه ماه است که فعالیت‌ خود را آغاز کرده. نمایندگان در اولین تجربه رأی اعتماد، به وزیر پیشنهادی صمت اعتماد نکردند تا شائبه تقابل قوه مقننه با قوه مجریه دوباره پررنگ شود. هرچند که برخی از نمایندگان فعلی مجلس این شائبه را رد می‌کنند و دلیل رأی عدم اعتماد به حسین مدرس خیابانی را «نظر فردی نمایندگان» و «غیبت روحانی در جلسه رأی اعتماد» می‌دانند.

سید احمد آوایی، نماینده مردم دزفول در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: مجلس یازدهم مجلسی معروف به اصولگرا بودن است که با رویکرد انقلابی کارش را شروع کرده. به همین دلیل نزدیکی آرای منفی و مثبت وزیر پیشنهادی صمت نمی‌تواند نمایندگان را زیر سوال ببرد؛ یعنی هر کدام از نماینده‌ها با نظر شخصی رأی داده‌اند. البته به نظر من اگر آقای رئیس‌جمهوری شخصاً در جلسه رأی اعتماد شرکت می‌کردند، احتمالاً نتیجه چیز دیگری می‌شد.

او در ادامه گفت:‌ گاهی شنیده می‌شود برخی سعی دارند به افکار عمومی این نظر را القا کنند که مجلسی‌ها بنای رودررویی با دولت دارند. در پاسخ به این نظر می‌گویم، مجلس با دولت باید ارتباط خوبی داشته باشد و بر اساس وظیفه‌ای که قانون اساسی تعیین کرده است، به دولت کمک کند. به هر حال دولت در خط مقدم قرار دارد و به همین دلیل باید از آنها حمایت کرد تا کشور بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کند.

آوایی توضیح داد: هم نظر امام راحل این بود که مجلس و دولت همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشند و هم مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند، نمایندگان بر اساس جایگاهی که دارند به یاری دولت بشتابند. با این توضیح که قرار نیست همکاری باعث کوتاهی نمایندگان در انجام امور نمایندگی شود؛ به این معنی که یک نماینده مجلس باید با هوشیاری بالایی وظیفه نظارتی‌اش را انجام دهد و حتی اگر لازم دید، از ابزار استیضاح هم استفاده کند تا از این طریق در راستای کاهش مشکلات قدم مثبتی برداشته باشد.

سید احمد آوایی در پایان گفت: مجلس یازدهم خودش را مکلف به این می‌بیند که در راستای پیشرفت و توسعه فعالیت کند و از هرگونه عملی که مانع‌ساز باشد بپرهیزد.

چکیده گفت‌وگو با سید احمد آوایی

-نیامدن روحانی به مجلس در عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت نقش داشت

-مجلس باید با دولت ارتباط خوبی داشته باشد

-نماینده مجلس باید با هوشیاری بالایی وظیفه نظارتی‌اش را انجام دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها