کد خبر: 428554
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۷:۵۰
| |

دبیرکل سازمان ملل:

لازم است صنعت گردشگری احیا و بازسازی شود

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک پیام توئیتری با ابراز نگرانی از لطمه دیدن صنعت گردشگری جهان تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود.

لازم است صنعت گردشگری احیا و بازسازی شود
کد خبر: 428554
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۷:۵۰

اعتمادآنلاین| گوترش دراین پیام توئیتری نوشت: بسیار دردناک است که شاهدیم، چگونه صنعت گردشگری که ازهر 10 فرد بر روی زمین یک نفر دراین بخش فعال است، به واسطه همه گیری بیماری کووید-19 ازبین رفته است.

وی افزود: ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود.

در همین حال، اظهارات کامل دبیرکل سازمان ملل بر روی تارنمای این سازمان نیز قرار گرفته و در ادامه به نقل از وی آمده است:گردشگری یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی جهان است ومعاش صدها میلیون نفر از این طریق تامین می شود.

گوترش افزود: صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی و پیشرفت کشورها می شود.گردشگری باعث شد تا مردم، فرهنگ ها و منابع طبیعی غنی دیگر کشورها را تجربه و مشاهده کرده و بشریت به یکدیگر نزدیک تر شوند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه می گوید: به همین علت، شاهدیم چگونه صنعت گردشگری به واسطه همه گیری بیماری کووید-19 از بین رفته و این موضوع دردناک است.

320میلیارد دلار زیان گردشگری؛ 120 میلیون شغل درخطر

گوترش افزود:تنها درپنج ماه نخست سال جاری میلادی بیش از نیمی از گردشگران جهان کاهش یافته و زیانی حدود 320 میلیارد دلار به بار آمده است و زندگی و معاش 120 میلیون نفر که بطور مستقیم در ارتباط با صنعت جهانگردی هستند، در مخاطره افتاده است.

از بین رفتن صنعت گردشگری یک بحران است

دبیرکل سازمان ملل درادامه گفت: این بحرانی است که شوک عمده ای را برای اقتصادهای توسعه یافته وارد کرده اما برای کشورهای در حال توسعه یک فوریت محسوب میشود.

گوترش افزود: گردشگری همچنین یک رکن کلیدی برای گفتمان میراث فرهنگی و طبیعی است، ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود اما این امر باید در مسیر امن صورت گیرد.

درحالی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به آسیب دیدن بخش گردشگری جهان به علت همه گیری ویروس کرونا ابراز نگرانی می کند که این ویروس بر بسیاری از بخش های اقتصادی دیگر جهان ازجمله صنعت هوانوردی نیز تاثیر گذاشته است. چنانکه بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان به علت از دست دادن مسافران ناگزیر به حذف بسیاری از مشاغل شده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها