کد خبر: 428993
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۴:۲۲:۴۵
| |

رئیس جمهور عراق:

نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف شود

برهم صلاح بر لزوم حمایت از تلاش های عراق در راستای حفاظت از حاکمیت و امنیت و ثبات خود و عدم دخالت در امور داخلی عراق و نیز بر اهمیت توقف حملات نظامی ترکیه به خاک عراق که نقض حاکمیت این کشور و قوانین و معاهدات بین المللی و روابط حسن همجواری به شمار می رود، تاکید کرد.

نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف شود
کد خبر: 428993
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۴:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| دفتر برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: صالح امروز در جریان استقبال از فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه در بغداد بر لزوم افزایش تلاش های بین‌المللی برای تداوم جنگ علیه تروریسم و نابود کردن کانون های تهدید کننده امنیت و صلح و نیز تقویت همکاری و هماهنگی برای مبارزه با شکل های افراط گرایی تاکید کرد.

وی بر اهمیت رایزنی و تلاش مشترک با اتحادیه اروپا برای تحکیم ثبات در منطقه و جلوگیری از تنش ها و بحران های بیشتر در ان تاکید کرد.

برهم صلاح همچنین با ارج نهادن نقش فرانسه در ائتلاف علیه تروریسم، بر لزوم حمایت از تلاش های عراق در راستای حفاظت از حاکمیت و امنیت و ثبات خود و عدم دخالت در امور داخلی عراق و نیز بر اهمیت توقف حملات نظامی ترکیه به خاک عراق که نقض حاکمیت این کشور و قوانین و معاهدات بین المللی و روابط حسن همجواری به شمار می رود، تاکید کرد.

وزیر دفاع فرانسه نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از ثبات عراق و حفظ حاکمیت آن و ایستادن پاریس در کنار بغداد برای جلوگیری از حملات به خاک این کشور و آمادگی برای پشتیبانی از نیروهای عراقی در سطح آموزشی و تجهیزات و ادوات تاکید کرد.

دوطرف در این دیدار افق های همکاری در همه زمینه ها بویژه همکاری امنیتی و ساختن توانمندی‌های نظامی عراق و نیز تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای را بررسی کردند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها