کد خبر: 429038
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

هر چه داریم از عاشورای حسین است

محمد اشرفی اصفهانی گفت‌: اگر اباعبدالله برابر مطالبه‌های یزید ایستادگی نمی‌کرد و برای نجات دین از خودش و خانواده‌اش نمی‌گذشت، قطعاً تا به امروز از اسلام هیچ اثری نمانده بود. پس باید گفت، ما هرچه داریم از عاشورای حسین است.

هر چه داریم از عاشورای حسین است
کد خبر: 429038
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عاشورا روزی بزرگ و البته تاثیرگذار در اسلام است. در واقع اگر مجاهدت امام حسین و یارانش نبود، در آن مقطع تاریخی وجهه اسلام تهدید می‌شد.

محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این ‌باره اظهار داشت: عاشورا یعنی حسین چراغ هدایت و سفینه نجات است، عاشورا یعنی اسلام،‌ عاشورا یعنی ارزش‌های اخلاقی، عاشورا یعنی ظلم‌ستیزی،‌عاشورا یعنی پیروزی حق برابر باطل و در نتیجه ما هرچه داریم از امام حسین و عاشورای امام حسین داریم. پیامبر اعظم اسلام حتی درباره حضرت زهرا (س) هم این جمله را بیان نکرده‌اند که: «حسین از من است و من هم از حسین.» حتی درباره امیرالمومنین حضرت علی (ع) هم چنین اظهارنظری نداشته‌اند.

او در ادامه گفت: در بدو تولد حسین، شیر حضرت زهرا (س) خشک شد و برای سیراب کردن پسر بزرگوار مولا علی، طفل را به محضر پیامبر بردند و ایشان انگشت در دهان حسین کرد و طفل از حالت عطش خارج شد. البته منظور شیر خوردن امام حسین نیست، در واقع نظر پیامبر حسین را سیراب کرد. همچنین حضرت رسول گفته‌اند: «من از حسین هستم.»؛ این بدان معناست که اسلام من، دین من، مکتب و توحید من در قیام امام حسین خلاصه می‌شود که این باعث شد دین ماندگار شود و امویان خاندان ابوسفیان نتوانند در آن مقطع اسلام را حاشیه‌نشین کنند.

او تصریح کرد: توجه به امام حسین نه تنها فقط مختص شیعیان نیست بلکه مسلمانان دنیا،‌ نصرانی‌ها، یهودیان و حتی لائیک‌ها و... هم به ثارالله علاقه دارند؛ راهپیمایی اربعین که طی چند سال گذشته با حضور میلیون‌ها مسلمان و حتی غیرمسلمان در کشورهای سرتاسر جهان برگزار می‌شود مؤید این قضیه است که امام حسین و عاشورا در تاریخ ماندگار شده و روزبه‌روز عظمت و بزرگی بیشتری پیدا می‌کند.

محمد اشرفی اصفهانی در پایان گفت:‌ اگر اباعبدالله برابر مطالبه‌های یزید ایستادگی نمی‌کرد و برای نجات دین از خودش و خانواده‌اش نمی‌گذشت، قطعاً تا به امروز از اسلام هیچ اثری نمانده بود، پس باید گفت، ما هرچه داریم از عاشورای حسین است.

چکیده گفت‌وگو با محمد اشرفی اصفهانی

-عاشورا روزبه‌روز عظمت و بزرگی بیشتری پیدا می‌کند

-عاشورا اسلام را ماندگار کرد

-نصرانی‌ها، یهودیان و حتی لائیک‌ها هم به ثارالله علاقه دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها