کد خبر: 429247
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ابزارهای بلوتوثی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک خواهند کرد

فناوری بلوتوث نیز مانند دیگر قابلیت‌ها وارد دنیای کرونایی شده و سعی در بهبود اوضاع موجود دارد. ابزارهای بلوتوثی با تشخیص افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک می‌کنند.

ابزارهای بلوتوثی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک خواهند کرد
کد خبر: 429247
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- سایه ویروس کرونا ماه‌هاست که بر سر مردم سراسر جهان افتاده است؛ به همین دلیل دانشمندان و متخصصان در تلاش‌اند تا ابزارهایی را طراحی و تولید کنند که بتواند به جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس کمک کند. تکنولوژی به نوبه خود توانسته در آگاهی رساندن به مردم نقش شایانی را ایفا کند. کارشناسان حوزه تکنولوژی با ساخت ابزارهای گوناگون سعی در شناسایی افراد مبتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از «digital trends»، ابزارهای بلوتوثی به زودی جزئی از سیستم هشداردهنده اعلان (ENS) خواهند بود و اگر کاربر به شخصی که مبتلا به ویروس کرونا است نزدیک شود، این دستگاه شخص را مطلع کرده و به او هشدار می‌دهد. فناوری بلوتوث در تلفن‌های هوشمند قبلا برای ردیابی تماس مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما اکنون از این تکنولوژی برای ردیابی اشخاصی استفاده می‌شود که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

توسعه‌دهندگان امیدوارند که اضافه کردن این قابلیت روی ابزاری مثل ساعت، امکان ایجاد شبکه گسترده‌تری را بدهد. این ابزار به خصوص برای کسانی مثل کودکان و افراد پیر که در گروه‌های پرخطر قرار دارند و کمتر از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، مناسب است.

این شبکه هنوز در حال توسعه است؛ اما به گفته SIG بعضی از قابلیت‌های آن تا چند ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. الیزا رسکنی (Elisa Resconi)، استاد دانشگاه فنی شهر مونیخ، گفت: «چندین گروه وجود دارند که به خاطر استفاده کم از گوشی‌های تلفن همراه، به خوبی نمی‌توانند بیماری کووید-19 را پیگیری و مدیریت کنند و همین گروه‌ها چالشی برای سیستم‌های اطلاع‌رسانی ایجاد می‌کنند.»

بیش از 130 شرکت عضو بلوتوث با SIG همکاری کرده‌اند تا ضمن استانداردسازی پشیبانی‌های دستگاه و محافظت از حریم خصوصی افراد، شبکه‌های موجود را افزایش دهند. سیستم‌های داده مانند ENS (Exposure Notification System) در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا نقش مهمی بازی می‌کنند؛ زیرا داده‌ها و اطلاعات ارائه شده در تلفن‌های هوشمند و سایر ابزار الکترونیکی می‌توانند به ردیابی افرادی که مبتلا هستند، کمک کنند.

این ابزار بلوتوثی با داده‌هایی که در اختیار دستگاه قرار داده می‌شود، می‌تواند افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کند. این مساله که تست کرونای چه کسانی مثبت اعلام شده وارد سامانه می‌گردد و روی این گونه ابزارها قرار می‌گیرد. اگر کاربر به شخصی که مبتلا به ویروس کرونا است نزدیک شود، ساعت یا تلفن ‌همراه‌اش هشداری را برای او می‌فرستد. این هشدارها بسیار حیاتی هستند و به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک می‌کنند. دانشمندان حوزه تکنولوژی با به کار بردن فناوری‌هایی مثل بلوتوث به اقشار مختلف جامعه که در معرض ابتلا به کووید-19 قرار دارند، یاری می‌رسانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها