کد خبر: 429904
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از یک انتصاب جنجالی در فوتبال ایران:

چرا یک فرد بازنشسته مدیرعامل سپاهان شد؟

سوالی که اعضای هیات‌مدیره سپاهان و نهادهای نظارتی باید پاسخ دهند این است: چگونه یک فرد بازنشسته مدیرعامل یک باشگاه دولتی شده است؟

چرا یک فرد بازنشسته مدیرعامل سپاهان شد؟
کد خبر: 429904
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی - محمدرضا ساکت برای بار دوم مدیرعامل سپاهان شد تا هواداران این باشگاه به آینده تیم امیدوار شوند؛ باشگاهی که در زمان مدیریت او اوج گرفت و نتایج درخشانی در فوتبال ایران کسب کرد. اما حضور محمدرضا ساکت در باشگاه سپاهان چقدر قانونی است؟ آیا هیات‌مدیره باشگاه سپاهان اجازه داشته محمدرضا ساکت را به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب کند یا خیر؟

محمدرضا ساکت

جدایی ساکت از سپاهان

مردادماه سال 1381 همیشه در خاطر هواداران سپاهان باقی خواهد ماند. ماهی که محمدرضا ساکت سکان مدیریتی این باشگاه را در دست گرفت و تا مردادماه 1390 در این سمت باقی ماند. 9 سال حضور ساکت در سپاهان مساوی بود با سه قهرمانی در لیگ برتر، سه قهرمانی در جام حذفی و یک نایب‌قهرمانی آسیا: دورانی طلایی برای طلایی‌پوشان اصفهان. همین حضور موفق ساکت در سپاهان باعث شد او ابتدا عضو فدراسیون اسکواش شود و بعد از مدتی کوتاه نیز به همراه دوست قدیمی‌اش یعنی مهدی تاج پایش به فدراسیون فوتبال ایران باز شود. از همین رو بود که بعدها انتقادهای زیادی متوجه او و مدیران فدراسیون فوتبال شد. ساکت ابتدا مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمامی رده‌های سنی و یک سال بعد هم دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران شد.

ساکت

قانون بازنشستگی و استعفای ساکت

مجلس دهم، در سال 1397، قانونی را به تصویب رساند که فوتبال ایران را به هم ریخت؛ قانون منع به‌کارگیری افراد بازنشسته باعث شد بسیاری از مدیران بازنشسته دولتی استعفا کنند تا فضا برای حضور جوانان در دولت فراهم شود. ترکش‌های قانون بازنشستگی دامن مدیران فدراسیون فوتبال را هم گرفت. مجلس به مدیران این فدراسیون اعلام کرد افراد بازنشسته باید هرچه سریع‌تر از فدراسیون بروند. اتفاقی که در عمل رخ نداد و با دخالت فدراسیون جهانی فوتبال و تهدید به تعلیق فوتبال ایران، تمام مدیران بازنشسته فدراسیون در پست‌های خودشان باقی ماندند به غیر از یک نفر: محمدرضا ساکت دبیر کل فدراسیون فوتبال که مجبور به استعفا شد. مهدی تاج هم استعفای او را پذیرفت و ابراهیم شکوری به جای ساکت نشست. اما این استعفا باعث دوری ساکت از فدراسیون فوتبال نشد. ساکت بعد از این استعفا طی حکم‌های مختلف در پست‌هایی از جمله سرپرستی تیم ملی و عضویت در کمیته فنی فوتسال مشغول به کار شد تا به ابوالمشاغل فوتبال ایران مشهور شود.

ساکت در سپاهان

بازگشت ساکت به سپاهان

این روزها فوتبال ایران وضعیت خوبی ندارد. پرونده ویلموتس باعث شده پای نهادهای نظارتی به این فدراسیون باز شود و مدیران کنونی و پیشین این فدراسیون برای پاسخگویی راهی مجلس شورای اسلامی شوند. در این بین اما محمدرضا ساکت به اصفهان رفته تا دوباره مدیریت این باشگاه را بر عهده گیرد. فردی که پای ثابت عکس‌های مارک ویلموتس بود حالا پای خودش را از پرونده ویلموتس بیرون کشیده و راهی زادگاهش شده است. ساکت روز گذشته دفترش در باشگاه سپاهان را هم تحویل گرفت تا همه چیز برای فعالیت دوباره او در این باشگاه آماده شود. اما سوالی که اعضای هیات‌مدیره سپاهان و نهادهای نظارتی باید پاسخ دهند این است: چگونه یک فرد بازنشسته مدیرعامل یک باشگاه دولتی شده است؟

ویلموتس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها