کد خبر: 430394
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۴:۴۵:۱۱
| |

دبیرکل جبهه جهادگران ایران:

برنامه‌ها، آمار و ارقام احزاب برای انتخابات از کاغذ فراتر نمی‌رود

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی با بیان اینکه در چند دهه اخیر احزاب رشد قابل قبولی نداشته و نتوانسته اند سازمان رای و ساختار مناسبی را ایجاد کنند، گفت: احزاب «سر بادکنکی و بدنه نخی» دارند و اغلب گزارش‌ها، برنامه‌ها، آمار و ارقام آنها از روی کاغذ فراتر نمی‌رود.

برنامه‌ها، آمار و ارقام احزاب برای انتخابات از کاغذ فراتر نمی‌رود
کد خبر: 430394
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۴:۴۵:۱۱

اعتمادآنلاین| وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی با تاکید بر نقش اصلی و تعیین کننده رسانه‌ها در انتخابات، به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری، افزود: در چند دهه اخیر احزاب رشد قابل قبولی نداشته و نتوانسته اند سازمان رای و ساختار مناسبی را ایجاد کنند به طوری که احزاب «سر بادکنکی و بدنه نخی» دارند و اغلب گزارش‌ها، برنامه‌ها، آمار و ارقام احزاب از روی کاغذ فراتر نمی‌رود.

فعال اصولگرا ادامه داد: در حالی که اسامی خیلی از احزاب، گروه‌ها و جبهه‌ها را یک تریلی نمی‌کشد، اما تعداد طرفدارانشان یک خودرو ون را پر نمی‌کند.

عزیزی با بیان اینکه احزاب تاثیر چندانی در نتیجه نهایی انتخابات ندارند، یادآور شد: نقش احزاب در جهت دهی به افکار عمومی و تصمیم مردم برای رای دادن در رتبه سوم، بلکه پایین‌تر قرار دارد.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: در چند دهه گذشته شاهد نقش آفرینی و پویایی رسانه‌ها در انتخابات بوده‌ایم به طوری که موج نهایی و اصلی را رسانه‌ها ایجاد می‌کردند و در سالهای اخیر هم پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به آن افزوده شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: قدرت رسانه‌ها فراتر از احزاب و جبهه‌های انتخاباتی است و تاثیرگذاری رسانه روز به روز هم بیشتر می‌شود.

به گفته این فعال سیاسی بعد از رسانه‌ها، هیات‌ها و محافل مذهبی در جهت گیری سیاسی مردم بیشترین نقش تاثیر گزار را دارند به طوری که در انتخابات دوره نهم و دهم بعضی از مداحان به مراتب بیشتر از دبیران کل احزاب قدرت داشتند و این قدرت به‌واسطه پشتوانه رای آنها بود.

وی یادآور شد: در انتخابات یازدهم و دوازدهم هنرمندان و سلبریتی‌ها به جریان انتخابات ورود جدی پیدا کردند؛ بازیگرها، هنرمندان و چهره‌های ورزشی سعی کردند در جهت‌دهی آرای نامزدها ایفای نقش کنند و تا حدودی هم موثر بودند.

عزیزی با اشاره به درک سیاسیون از نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها بر افکار عمومی، گفت: روز به روز شاهد فاصله گرفتن دولت مردان از احزاب و نزدیکی بیشتر آنها به رسانه‌ها هستیم به طوری که در دوره‌های اخیر رییس دولت نهم و دهم پس از پیروزی در انتخابات سال 84 خودش را مستقل و بی‌نیاز از احزاب اعلام کرد؛ در عین حال ارتباط خودش را با رسانه‌ها و مراکز مذهبی بیشتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز به جای اینکه با احزاب سیاسی وارد بحث و رایزنی شوند، تمایل خودشان برای حضور در انتخابات را به سطح رسانه‌ها کشیده‌اند و سوار شدن بر موج رسانه‌ای را به مسیر پر پیچ و خم چانه زنی در جلسات احزاب ترجیح می‌دهند.

عزیزی افزود: طبیعی است که اگر کسی در استفاده از رسانه مهارت نداشته باشد، شکست او محتمل‌تر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها